וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחתה במסעדה של פרידה הכט: "תיזהרי מחילול התורה"

איילה חננאל

5.4.2011 / 9:14

כשבוע וחצי לאחר סיום "האח הגדול", השחיתו אלמונים את פתח המסעדה של פרידה הכט. בין היתר נמרחה צואה על החלון ורוססו כתובות נאצה. הכט: "מה אני יכולה לעשות נגד פנאטים?"

אלמונים השחיתו הלילה (שלישי) את פתח המסעדה של משתתפת התוכנית "האח הגדול" פרידה הכט, ברחוב בן יהודה בתל אביב. בן היתר נמרחה צואה על חלון המסעדה ורוססו כתובות נאצה, ביניהן "תיזהרי מחילול התורה". משטרת לב תל אביב פתחה בחקירה.

הכט סיפרה לוואלה! סלבס הבוקר כי "התקשרה אליי העובדת שפתחה בבוקר, בשמונה ורבע היא פתחה את המסעדה וראתה שכל הויטרינה מרוחה בצואה. כל המקום היה מושחת ומישהו השאיר פתק על הספר תנ"ך, אז כמובן שאמרתי לה לקרוא למשטרה. מה אני יכולה לעשות נגד פנאטים? מה את יכולה לעשות נגד אנשים? הרי תמיד יהיו את הנשמות הטובות שישימו מקל בגלגלים. הרי לכל הצלחה יש מחיר ואני עכשיו משלמת את המחיר הזה. זה חלק מזה, לא יעזור. לא משנה מה אני אגיד על המעשה שעשיתי , זה לא יעזור".

לפני כחודשיים הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה ייצוגית בסך 912 מיליון שקל נגד שידורי קשת וחברת "קופרמן הפקות", לאחר שהכט הכניסה ספר תנ"ך לחדר השירותים במהלך התוכנית. "הנתבעות הכניסו ביודעין את קטעי השידור בהן ביזתה פרידה ביודעין את ספר התנ"ך ואת עיקרי הדת היהודית, לקטעי הטלוויזיה הערוכים אותן הנתבעות משדרות, וכן לפרסום באתרי האינטרנט, במכשירי הסלולר ובערוצי התקשורת השונים", נכתב בתביעה.

התביעה הוגשה על ידי שניים מצופי התוכנית, יהודים שומרי מסורת, באמצעות עורכי הדין אלי מימון ומיכאל הרצברג. לטענתם, בעקבות הפרק ששודר בערוץ 2 בחודש דצמבר האחרון, נגרמה להם "פגיעה נפשית גסה מן החילול הבוטה, חוסר הכבוד והביזוי הקיצוני לתנ"ך".

לאחר שהכט התבטאה במהלך שידורי התוכנית בעד מחבלים מתאבדים, התקבלו במסעדה שבבעלותה שיחות טלפון רבות כדי להתלונן ולהביע את דעותיהם. אחת השיחות התקבלה מגבר אנונימי שאיים על חייה של הכט. המאיים אמר כי "ברגע שהיא תצא מבית האח הגדול, היא לא תישאר בחיים הרבה זמן". ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), שהגיש בעבר תלונה במשטרה כנגד הכט על התבטאותה כי יש לפרגן למחבלים מתאבדים, התקשר אליה הבוקר, והביע בפניה את זעזועו מהשחתת המסעדה שלה ואמר לה כי: "המעשה הוא חילול שם ה' ברבים, ויש להעמיד את עושיי המעשה המתועב לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully