וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייו של אריק איינשטיין: משם נעוריו ועד התאונה האכזרית

וואלה! סלבס

27.11.2013 / 11:35

מלבד השירים, הסרטים והתיאטרון - חיים מלאים ועמוסי תקריות עברו על גדול זמרי ישראל. הנה לקט סיפורים על איינשטיין גיבור התרבות, מילדותו ועד לשנותיו האחרונות

אריק איינשטיין, מלבד היותו אישיות רב גונית שנגעה כמעט בכל תחומי האמנות, השתוקק לפרטיות. במשך שנים רבות הוא התבודד ולא נענה לחיזורי הקהל. מדי פעם, הפציע באיזה עמוד בעיתון או על מסך הטלוויזיה - אך את שעות הפנאי העביר בעיקר בביתו התל אביבי, לצד המשפחה הגדולה. כעת, עם הבשורה המרה שנחתה לפתע, וואלה! סלבס החליטה ללקט עוד כמה פרטים מחייו העמוסים והמעוררי קנאה של גדול הזמרים, כאלו שמצאה בארכיון העצום – שאינם קשורים בהכרח לפועלו כמוזיקאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סע לאט, אריק/מערכת וואלה!, צילום מסך

#שנים רבות לפני שהפך אריק איינשטיין לאגדה - בטרם כניסתו ללהקת הנח"ל הצבאית - שמו של הנער יפה התואר היה אריה איינשטיין; בנו של שחקן התיאטרון, יעקב איינשטיין.

#בנעוריו היה אלוף הארץ בקפיצה לגובה ובהדיפה כדור ברזל. בהמשך הוא גם שיחק כדורסל בקבוצת הנוער של "הפועל תל אביב". בגלל גובהו המרשים, כונה איינשטיין "אריות".

#לקראת גיוסו הצבאי, אריק שאף להפוך למדריך ספורט. בגלל קוצר ראייה, הוא נאלץ לוותר על התפקיד. במהלך השירות, זכה לכינוי "אריק" - כך נקרא עד עצם היום הזה.

#בשנות ה-60 המוקדמות, שר ב"להקת הצעירים" תחת השם הבדוי "ארי גור".

#במהלך שנות ה-80 עברו איינשטיין תאונת דרכים קשה, בה נהרגה חברתו, נפצעה אשתו ובכך גם חלה הדרדרות בכושר הראייה שלו.

‎# לאשתו הראשונה אגב, אלונה שוחט, היה נשוי פעמיים. ב-67 התגרשו בני הזוג, ושנתיים לאחר מכן חידשו את ברית הנישואין. גם אלו לא צלחו וכעבור מספר שנים התגרשו בשנית.

מתוך הסרט "עיניים גדולות"

#בעשור הראשון של המאה ה-21, הגיש אריק תביעה אזרחית נגד האמרגן מיכאל תפוח, איתו עבד במשך יותר מ-20 שנים. בתביעה נכתב כי איינשטיין נוצל על ידי תפוח, בעוד שבכתב ההגנה נטען כי הזמר הרוויח כסף רב. בשנת 2009, הסתיים הסכסוך.

#שתי בנותיו של אריק ואלונה, נישאו לשני בניו של אורי זוהר - שהיה שותפו לעשייה האמנותית. החתונה הראשונה, תועדה לסרטו של רנן שור "חתונה בירושלים".

#מלבד היותו זמר, שחקן, בדרן, תסריטאי ופזמונאי, איינשטיין גם הצטיין בכישרון החיקוי שלו. בין היתר, הוא נהג לחקות מנהיגים שונים כמו גולדה מאיר, דוד בן גוריון ועוד.

#את בת זוגו האחרונה, סימה אליהו, הכיר זמן קצר לפני צילומי הסרט "מציצים" - שם, היא גילמה את אשתו ושיחקה לצדו גם בסרטי ההמשך. לזוג שני ילדים.


מתגעגעים לאריק? שתפו אותנו בדף הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully