וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמר נוגה: האמנים בוחרים את שיריו של אריק איינשטיין

וואלה! סלבס

27.11.2013 / 13:56

רגע אחרי לכתו של גדול זמרי ישראל, אריק איינשטיין, וואלה! סלבס בקשה מהאמנים המקומיים לבחור אחד מבין מאות שיריו המרגשים של אריק - שהכי נגעו ללבם. פרויקט מיוחד

מערכת וואלה!

אנשי תעשיית המוזיקה המקומית מתאבלים על מותו של אריק איינשטיין, גדול זמרי ישראל, שנפטר באופן מפתיע אמש (ג'). רגע אחרי לכתו גדול זמרי ישראל, וואלה! סלבס ביקשה מכמה אנשי מפתח בתעשיית המוזיקה המקומית לבחור את שירו של הזמר המנוח שהכי אהבו, שריגש אותם ונגע בהם.

אביב גפן # "יושב מול הנייר"

"השיר 'יושב מול הנייר' גדיר את אריק לטעמי, הכי קרוב שאני זוכר אותו. אחד הטקסטים היפים שהוא כתב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שלומי שבן # "סע לאט"

"לפני כמה שנים במסגרת הופעות בארצות הברית, נסעתי במכונית מניו ג?רזי למנהטן. במכונית היו מספר ישראלים שלא ממש הכירו אחד את השני, מנסים להחזיק שיחה. איפשהו באמצע הגשר הפקוק הנהג שם דיסק וכעבור שניות אחדות בקע הקול המוכר והאהוב כל כך - 'נוסעים במכונית הישנה אל תוך הלילה הרטוב'. די מהר השיחה פסקה והתחלפה בשירה קבוצתית. ארץ ישראל הישנה והטובה עם נוף אמריקאי. האפקט המיידי עמוס הזכרונות הפרטיים והקולקטיביים של הקול, השיר, ההקלטה. לארבע דקות היינו למעין משפחה מוזרה. כעבור שנה היה לי העונג לבצע את השיר הנפלא הזה ביום ההולדת לאריק שנערך בפארק הירקון - ומאז יש לי סנטימנט מיוחד אליו".

שירי מימון # "עטור מצחך"

"שיר האהבה היפה ביותר שנכתב כאן. קולו המיוחד והעמוק של אריק, יחד עם קולותיהן של יהודית רביץ וקורין אלאל, יצר שיר אלמותי - שמייצג בעיניי בצורה הכי טהורה את ישראל של פעם".

נינט טייב # "אני ואתה"

"בחרתי את 'אני ואתה' ה-'Imagine' הישראלי, כי ככה אני רוצה לזכור את אריק איינשטיין. האדם ששינה ועיצב את הרוקנ'רול הישראלי בצניעות ובנונשלנטיות מתפרצת, בחיוך וברוך שובה לב. הבשורה הקשה הזו היממה אותי כמו את כל מי שנדבק אתמול למסך הטלוויזיה. אריק היה מסוג האנשים שהיו שם מאז ומתמיד ושם הם גם ישארו. אלמותי. לא יכולתי להתעלם מהבעירה שהוצתה בגופי וההבנה שזהו ללא ספק סוף של פרק ארוך בחיים של כולנו. עכשיו כשהעולם מלא בחסרונו של האמן הענק הזה, אולי נצליח כולנו יחד לשנות את מה שאריק איינשטיין התחיל".

אהובה עוזרי # "זמר נוגה"

"תמיד אהבתי את השיר הזה, 'התשמע קולי', כי הוא מלא רגש. היום, כשאני זכרת בניתוח שעברתי - אני אוהבת אותו אפילו יותר, הוא מתחבר אליי. תמיד כשמשמיעים אותו אני נהנית".

ירדנה ארזי # "בית הערבה"

"בחרתי את הקלאסיקה הזו גם בגלל שאבא שלי היה ממקימי קיבוץ בית הערבה. הפאתוס שאריק מסמל בעיני, יחד עם הסיפור הטרגי של מקום, הביצוע האלמותי והגעגוע לאבא, רק מעצימים את התחושה שלי ביום הזה".

יוני רכטר # "שביר"

"אני אסיר תודה שפגשתי את האיש הזה".

הראל סקעת # "למה לי לקחת ללב"

"להתעסק בטוב, במה שיש ולא במה שאין, לתת לעצמך את הצ'אנס לחיות ולאהוב".

שלמה גרוניך # "למה לי לקחת ללב"

"השיר הזה זכור לי דווקא בגלל הפשטות של המילים שחודרות ללב. הביצוע והחיבור הנפלא שלו ושל שלום - מגיע לידי שיא".

דודו טסה # "בוקר טוב אמיר"

"הפשטות שבטקסט, הגאונות של הלחן והאופן שבו אריק מבצע את השיר לבנו, נוגע במקומות הכי פשוטים והכי כנים. אני לא יודע מאיפה להתחיל להסביר את הגדולה של אריק איינשטיין והמקום שלו בלב שלי".

קרולינה # "פסק זמן"

"בחרתי את השיר הזה קצת בשבילנו. כדי שניקח נשימה עמוקה להכיל את עזיבתה של נשמה כה יקרה. משהו במותו, כמו בשיר, נותן רגע של נחת רוח וקבלה".

אורנה דץ # "היא יושבה לחלון"

"השילוב בין הקול של אריק והמילים של ביאליק, תמיד מרגשים אותי ומעבירים בי צמרמורת".

מוש בן ארי # "היא יושבה לחלון"

"שילוב של טקסט מופלא של ביאליק עם קולו המושלם של אריק. ההגשה המדהימה של אריק, גורמת לי להתפעם כל פעם מחדש ולגלות איזה אמן ענק".

שי גבסו # "צא מזה"

"הפשטות, היכולת של השיר הזה לעודד מבלי להיות טרחני, פלספני או קלישיאתי - 'קח עכשיו ספר טוב/ שם וודאי תמצא על מה לחשוב' - מצליח לעלות בך חיוך אמיתי של נחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully