וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמלה מהחלומות, גירושים מהסיוטים

27.4.2011 / 14:29

עם האמונה בנישואי וויליאם וקייט, קשה לשכוח שלא מעט כלות בשמלות אגדתיות הפכו לגרושות. מצעד השמלות המפוארות שלא מימשו שום דבר מלבד יופי

דיאנה והנסיך צ'רלס, יולי 1981

חתונת הנסיכה דיאנה והנסיך צ'רלס, יולי 1981. Fox Photos, GettyImages
משי ופפיונים. דיאנה והנסיך צ'רלס, 1981/GettyImages, Fox Photos

שמלת החתונה של ליידי דיאנה ספנסר, עוזרת גננת ביישנית ממוצא אריסטוקרטי, הייתה התגלמות השמלה מן האגדות. שמלת המשי והתחרה עם השרוולים התפוחים, הצווארון המדורג, 10,000 הפנינים האמיתיות שנתפרו בעבודת יד, הקרינולינות שהוסיפו נפח ושובל בד באורך של כמעט 8 מטרים, עוצבה על ידי בני הזוג אליזבט ודיויד עמנואל. צמד המעצבים, אשר רק שנתיים קודם פתחו את 'סלון עמנואל' ברחוב ברוק בלונדון, נבחרו אישית על ידי הכלה. לשמלה, שנראתה לראשונה ביום החתונה על ידי לא פחות מ-750 מיליון איש, הייתה השפעה עצומה על אופנת שמלות הכלה והערב במחצית הראשונה של שנות ה-80 והיא הפכה להיות בלתי נשכחת, ממש כמו דיאנה עצמה. כידוע, הנישואים לא החזיקו מעמד ובאופן תקדימי, יורש העצר ונסיכתו התגרשו, ככל הנראה עקב מעורבות צלע שלישית. שנה אחר כך דיאנה נהרגה בתאונת דרכים בפריז והוא, בסופו של דבר, נישא לאהבתו הישנה. נשארנו עם קמילה, אבל נתנחם בוויליאם וכלתו המצודדת (אגב, גם צמד המעצבים עמנואל התגרשו בסופו של דבר).

פרסיליה ואלביס פרסלי, אוגוסט 1967

חתונת פרסיליה ואלביס פרסלי, מאי 1967. GettyImages
עיצוב עצמי של הכלה-ילדה. פרסיליה ואלביס פרסלי, 1967/GettyImages

פרסיליה בולייה פגשה את אלביס דרך ידיד משותף במערב גרמניה בגיל 14 הרך והשניים, ולמרות הפרש גילים של 11 שנים, שמרו על קשר הדוק שנים אחר כך. כמו מרבית בנות גילה, תלמידת בית הספר הקתולי התמכרה ל"מלך" וגם לכדורי שינה והעוררות שהוא הציג בפניה. בחתונתם במלון אלדין בלאס וגאס, הכלה הקסימה בת ה-21 את מעריציו הרבים של החתן, בשמלת משי עם שרוולי תחרה מעוטרים בפנינים בעיצובה האישי. הינומה, כתר אבני חן ותסרוקת נפוחה נוסח המחצית השנייה של שנות ה-60 הוסיפו לה קצת גובה והיא נראתה, לפחות ליום אחד, קצת פחות מן הכלה-ילדה של אלביס שהיא הייתה. לאחר ילדה אחת, ליסה מארי, ו-5 שנות נישואים הם התגרשו בגלל (לפי מה שאלביס טען), צורכי הקריירה שלו ונסיעותיו התכופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ביאנקה ומיק ג'אגר, מאי 1971

חתונת ביאנקה ומיק ג'אגר, מאי 1971. AP
חליפת הכפתורים והכובע רחב השוליים טשטשו היריון. ביאנקה ומיק ג'אגר, 1971/AP

כשביאנקה פרז מורנה דה מסיאס, דוגמנית מניקרגואה, נישאה לסולן האבנים המתגלגלות בעיירת הריביירה הצרפתית סן טרופה היא בחרה בלוק אנטי מסורתי. חליפת המכנסיים שלה בעיצוב החייט הבריטי טומי נאטר (שעיצב ותפר חליפות לאבנים המתגלגלות, אלטון ג'ון ויוקו אונו) העניקה לכלה האקזוטית ממד אדג'י, כמצופה מאשת רוקיסט בתחילת שנות ה-70 וגם טישטשה היריון של חודש רביעי. כובע רחב שוליים עם מעין הינומה שנקשרה אליו וצרור פרחים על פרק ידה השמאלית (שהוסר מאוחר יותר לטובת צמיד יהלומים אלגנטי) היו האקססוריז שלה. לק ציפורניים אדום ושיער שחור גלי הוסיפו קונטרסט פוטוגני, במיוחד בתמונות השחור-לבן של החתונה. 7 שנים מאוחר יותר ולאחר לידת בתם המשותפת ג'ייד, בני הזוג ג'אגר התגרשו על רקע בגידותיו התכופות של מיק ובמיוחד הרומן שניהל עם דוגמנית בלונדינית ארוכת רגליים בשם ג'רי הול.

מיה פארו ופרנק סינטרה, יולי 1966

חתונת מיה פארו ופרנק סינטרה, יולי 1966. AP
מיני מודרניסטי וחתן בגיל המעבר. מיה פארו ופרנק סינטרה, 1966/AP

מיה פארו פגשה את פרנק סינטרה ב-1964 בצילומי אופרת הסבון 'פייטון פלייס'. בעת נישואיהם בלאס וגאס שנתיים אחר כך, היא הייתה רק בת 21 והוא בן 50. הפרש הגילים בלט על רקע הלוק המודרניסטי של הכלה הצעירה בשיער קצוץ, שמלת ז'קט בצבע שנהב ונעליים שטוחות. כלה במיני ושיער חסר נפח הייתה באמצע שנות ה-60 אנטיתזה לכלות המסורתיות בשמלות התפוחות והמצועצעות של שנות ה-50. כוחה של השמלה שנעשתה עם השנים לאיקונית, טמון דווקא בפשטותה והסגנון, בניגוד לנישואים, האריך ימים. ב-1968, בזמן צילומי הסרט הקלסי 'תינוקה של רוזמרי', סינטרה הגיש בקשת גירושים מרעייתו הצעירה, שהתגלתה לאכזבתו כבעלת דעות משל עצמה ולא תמיד הסכימה עם בעלה.

דיאנדרה ומייקל דאגלס, מרץ 1977

חתונת מייקל דאגלס ודיאנדרה, מרץ 1977. AP
הכנות בזק ופשטות קלסית. דיאנדרה ומייקל דאגלס, 1977/AP

דיאנדרה לוקר, בתו של דיפלומט אוסטרי, הייתה בת 19 כשפגשה את מייקל דאגלס, שחקן ומפיק זוכה אוסקר בן 32. שבועיים לאחר פגישתם הוא הציע נישואים ושישה שבועות מאוחר יותר הם נישאו. בשמלת חצאית באורך של קצת מעבר לברכיים, שרוולים שקופים רפויים, הינומה צנועה עם שולי משי וזר פרחים קטנטן, הכלה הג'ינג'ית הייתה נינוחה בשמש הקליפורנית האביבית. עגילי פנינה הוסיפו עידון וסנדלי פיפ טואו לבנים תרמו קלילות לאווירה הבלתי פורמלית. הלוק הפשוט היה עדות לחיפזון שבארגון החתונה, אך עם זאת העיד גם על טעם מהוקצע. הגירושים 18 שנים מאוחר יותר היו יקרים, רוויי מתח ומרירות. היום בני הזוג לשעבר מתקוטטים על רווחי הסרט 'וול סטריט 2' (פרויקט שהחל בזמן שעוד היו נשואים) והם כמובן הוריו הלא גאים של קמרון (32) המרצה 5 שנות מאסר על סחר בסמים.

הנסיכה קרוליין ממונקו ופיליפ ז'ונו, יוני 1978

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדת פרחים. הנסיכה קרוליין ממונקו ופיליפ ז'ונו, 1978. משמאל, הורי הכלה הנסיכה גרייס והנסיך רנייה ה-3/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית גרימלדי, משפחת המלוכה של מונקו, לא ממש התלהב מבחיר ליבה של קרוליין, בתם הבכורה של הנסיך רנייה ה-3 וגרייס קלי. אבל הנסיכה בת ה-21 התעקשה להינשא לאיש העסקים והפלייבוי הצרפתי המבוגר ממנה ב-17 שנים ובהתאם לרצונה, נערכה בנסיכות הזעירה חתונה מפוארת רבת משתתפים. הכלה לבשה שמלה ארוכת שרוולים עם חצאית תחרה מלאה בעיצוב מרק בוהאן, מעצב צרפתי ששימש כמנהל קריאטיבי בבית האופנה דיור לאחר עזיבת איב סן לורן בשנים 1961 עד 1989. כל מי שזכר את אימה הנסיכה גרייס בחתונתה, והיו רבים כאלו, התקשה שלא להבחין בניגודיות בין הסגנון קלסי-מאופק-אלגנטי שלה ללוק ילדת הפרחים של בתה. הנישואים הגיעו אל קיצם שנתיים מאוחר יותר עקב, לפי קרוליין, בגידות של ז'ונו, ולפני זו'נו, עקב בגידות של קרוליין והתערבות בלתי פוסקת של הוריה.

הנסיכה מרגרט ואנטוני ארמסטרונג ג'ונס, מאי 1960

חתונת הנסיכה מרגרט ואנטוני סנודון, 6 מאי 1960. AP
כתר היהלומים הוסיף גובה. הנסיכה מרגרט ולורד ארמסטרונג ג'ונס/AP

העשור החל בשמלת כלה מלכותית שסימנה שינוי ביחס לשמלות התחרה והקרונולינה של העשור הקודם. אחותה הצעירה של המלכה נישאה לצלם האופנה ובנם של איש צבא ורוזנת בשמלה שעיצב עבורה נורמן הארטנל, מעצב ביגוד בקולנוע אשר מאז המחצית השנייה של שנות ה-30 שימש כמלביש מלכותי וב-1952 אף עיצב את שמלת ההכתרה של המלכה אליזבט. בהתאם להצעת החתן ועל מנת שלא להעמיס על הנסיכה נמוכת הקומה, השמלה הייתה נטולת כל חריזה, תחרה או עיטור כלשהו. צווארון V העניק אורך לקו שחיבר בין הפנים והמותניים. שיערה האסוף של הנסיכה עוטר בהצלחה יתרה בכתר יהלומים מן המאה ה-19 המכונה 'כתר פולטימור' על שם בעליו המקוריים, הברון וליידי פולטימור, ונרכש על ידי סבתה של מרגרט, המלכה מרי. הכתר השתלב נכון עם שמלת המשי החלקה, הוסיף גובה לנסיכה ומאוחר יותר שימש את הנסיכה באירועים נוספים. מספר שנים לאחר נישואיה, הנסיכה מרגרט נקשרה רומנטית לגברים שונים, ולפי השמועות גם לפיטר סלרס ומיק ג'אגר. זה לא היה סוד גדול שנישואיה היו פשרה לאחר שלא הותר לה להינשא לאהבתה הגדולה, פיטר טאונסנד, קצין חיל אוויר גרוש. בני הזוג התקוטטו בקביעות והנסיכה אף נהגה לשרוף לבעלה הצלם את עבודותיו. בתחילת שנות ה-70, הם כבר ניהלו חיים נפרדים וב-1978 התגרשו רשמית. לגרושים המלכותיים נולדו שני ילדים, שרה ודיויד.

מריה קארי וטוני מוטולה, יוני 1993

חתונת מריה קארי וטומי מוטולה, יוני 1993. AP
הרומנטיקה המסורתית של וירה וונג. מריה קארי וטוני מוטולה, יוני 1993/AP

נישואי זמרת הפופ-R&B המבטיחה מריה קארי ונשיא סוני מיוזיק טוני מוטולה נערכו בפאר רב בכנסייה האפיסקופלית במנהטן. 300 אורחים, ביניהם ברברה סטרייסנד, בילי גואל ואוזי אוסבורן, צפו ב-47 ילדות מקסימות מפזרות ורדים על שטיח האדום שנפרש בקתדרלה הגותית. בשמלת משי שנהבית של וירה וונג, הכלה הייתה סמל לרומנטיות מסורתית. הכתפיים החשופות ועבודת חריזה מורכבת הוסיפו עידון ותחכום. השיער סורק ופוזר באופן טבעי ואל נזר יהלומים שעיטר את ראש הכלה חובר שובל שקוף באורך של יותר מ-8 מטרים. זר פרחים גולש השלים אפקט חתונה מן האגדות. (מאוחר יותר ב-2005, קארי לבשה את השמלה שנית בווידאו של השיר We Belong Together). למרבה הצער, לאחר 3 שנות נישואים שמבחוץ נראו כמושלמים, קארי נמלטה מאחוזתו המפוארת של בעלה וטענה מאוחר יותר שסבלה מהתעללות נפשית מצדו. אלבומה המצליח Butterfly שהוקלט לאחר גירושיה סימן בעיני רבים שחרור מן הנישואים הכובלים.

אליזבט טיילור וריצ'רד ברטון, יוני 1962

חתונת אליזבט טיילור וריצ'רד ברטון, מרץ 1964. GettyImages
צהוב לימון וכתר פרחים. אליזבט טיילור וריצ'רד ברטון, 1962/GettyImages

לאליזבט טיילור היו, כזכור, 7 בעלים בחייה. לחמישי, ריצ'רד ברטון, היא נישאה פעמיים. לאחר התאהבותם השערורייתית (שניהם היו נשואים אז לאחרים) על סט 'קליאופטרה' ורומן נוסח בראד-ג'ניפר-אנג'לינה, בני הזוג נישאו בטקס שמשך תשומת לב בינלאומית. טיילור בחרה בשמלת שיפון תפוחת שרוולים שקופים בצבע לימון ושיער אסוף עם תוספת צמה מלאכותית ארוכה שעוטרה בזר פרחי חבצלת מים ויקינתון. הלוק האלגנטי הושלם בסיכה משובצת ביהלום בצבע ירוק שהוענק לה על ידי ברטון והוצמד לצווארון המעוגל של השמלה וסיכת פפיון צהוב בין הפרחים בשיער. בני הזוג שיתפו פעולה בעוד מספר סרטים (הידועים בהם, 'אילוף הסוררת' ו'מי מפחד מווירג'יניה וולף'), הוציאו מיליוני דולרים על סגנון חיים ראוותני, התקוטטו לא מעט וידעו הרבה עליות ומורדות. לאחר 11 שנות נישואים הם התגרשו, רק כדי להינשא שנית שנה וחצי מאוחר יותר, נישואים שגם הפעם, כידוע, לא עלו יפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully