וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפורסמים נגד הצבעת נתניהו: "גייז אתם שקופים אצלו, תפנימו כבר"

וואלה! סלבס

19.7.2018 / 11:15

אישור חוק הפונדקאות המפלה בני זוג גברים - שהתקבל למרות שראש הממשלה טען כי יתמוך בזוגות הומואים, עורר גם את מחאת הכוכבים בביצה המקומית. "לא יכול להיות שאומרים לאחד אתה ראוי ולשני פגום", כתבו. וואלה! סלבס שווין לכל

המחאה על ההרחבה על תיקון חוק הפונדקאות - שכולל אישור לאימהות יחידניות בלבד לזכות לשירותי פונדקאות, באופן שמפלה גברים הומואים - זוכה לתמיכה רחבה מאנשי תעשיית הבידור המקומית. בין אם הם גאים או סטרייטים, מבר רפאלי, דרך אסתי גינזבורג ועד לגל אוחובסקי, הביעו את דעתם ברשת על הבטחתו של ראש הממשלה נתניהו לתמוך בפונדקאות לגברים, בעוד שבפועל אתמול (ד') הוא הצביע נגד תיקון החוק שיאפשר פונדקאות לאבות הומואים, מה שהוביל לגל מחאה בכל צבעי הקשת.

ינאי פרישר גוטמן, שהביא עם אמיר פ. גוטמן ז"ל את בנם רוי בהליך פונדקאות, כתב ברשת "אדוני ראש הממשלה כואב לי היום. כואב לי שכל כך ציפיתי לקבל סוף סוף משהו אחד קטן ממך ומהמדינה שלי", הודה. "אולי זה קטן עבורך אבל עבורי זה כל עולמי ועבור רוי שכל כך רצה אח קטן ועכשיו זה נראה רחוק מתמיד. כל כך הרבה שנים אמיר ואני עבדנו על מנת להביא את רוי לעולם, שלא לדבר על המחיר הנפשי הגלום וכמובן הכלכלי. אולי אם תפגוש את רוי תבין שעשית טעות, הוא מצידו ישמח לשמוע למה. למה הצבעת נגד האופציה שיהיה לו אח. היום קשה להיות גאים במדינה שלנו".


רכלו על הסלבס שנלחמים למען הקהילה הגאה בפייסבוק

"האמת שנחשפת היא שאתה פשוט לא סופר אותנו", כתבה אורנה בנאי

הראל סקעת הודה כי הוא "מאושר לראות את ישראל אהובתי מתעוררת מהחושך", בעוד שבעלו של אסי עזר, אלברט אסקולה שעלה לישראל בעקבות אהובו המקומי, כתב בפשטות "יום יבוא אסי ואנחנו נגדיל את המשפחה שלנו, מגיע לנו. זה בסיסי... אני מבטיח לך". מיה דגן, הצהירה ש"לא יכול להיות שאנחנו חיים במדינה שאומרים לאדם שאין לו את הזכות הבסיסית להביא ילד לעולם! לא יכול להיות שאומרים לאחד אתה ראוי ולשני פגום! זה לא מקובל. זה לא הגיוני. וזה פשוט לא יהיה. מבעירים לפידים! את האור הכי חזק שלנו! כי באנו את החושך הזה לגרש!".

ג'ודי ניר מוזס כתבה ש"יש לו שלושה ילדים, למרות שהוא מקפיד לדבר רק על שניים. למה שיהיה אכפת לו גם מכם חבריי הגייז? אתם שקופים אצלו, תפנימו כבר". כמותה, כתבה גם אורנה בנאי ש"ביבי, הפער בין המילים שלך למעשים שלך כל כך גדול והאמת שנחשפת היא שאתה פשוט לא סופר אותנו. את הילדים שלנו. את המשפחות שלנו", הסבירה בנאי, "להתחתן? לא. פונדקאות? לא. צווי רישום? לא. ממשלת ישראל בחסות ראש הממשלה היא ממשלה אכזרית גזענית ובעיקר מבישה ומזיקה, והאמת היא שנמאס לנו, אז תקשיבו אתם שם בממשלת החושך, אתם הסתבכתם עם הקהילה הלא נכונה: אנחנו נשבות ואנחנו נצעק ואנחנו נצעד והכי גרוע, ביבי, אנחנו גם נסגור איתך חשבון איפה שכואב לך - בקלפי".

סלבס נגד חוק הפונדקאות. אינסטגרם, צילום מסך
בר רפאלי כותבת לחבריה הגאים/צילום מסך, אינסטגרם
סלבס נגד חוק הפונדקאות. אינסטגרם, צילום מסך
אסתי גינזבורג מזועזעת/צילום מסך, אינסטגרם

המגיש נדב בורנשטיין ציין ש"היום ביבי ירק לי בפנים, לי ולעוד מאות אלפי אזרחים בישראל. הוא והממשלה שלו אמרו היום - שלא מגיע לי להיות אבא במדינה שלי. זורק אותי, את נדב, שעשה צבא ועושה מילואים, ומשלם מסים, זורק את כל מי שאוהב את המדינה הזאת ורוצה לחיות בה, להתחנן במדינות אחרות, להתאבדות כלכלית - רק כדי להפוך לאבא". אז, הסביר ש"כפיר ואני חסכנו כל החיים כל שקל, ויתרנו על הטיול שאחרי צבא, ויתרנו על החלום של לקנות דירה, ויתרנו על המון - כדי שנוכל להיות הורים והיום המדינה שלנו ויתרה עלינו... לא יכול לדמיין בכלל מה עובר היום על כל מי שגילו שאין להם סיכוי להיות הורים".

"ביבי האמת לרגע לא חשבתי שתצביע בעד, דבר אגב שהיה מועיל לך ברמות לו הייתי היועץ שלך, אבל מכיוון שאתה הרי לא הולך לפי הדעה האמיתית שלך, כי לא יתכן שאתה כזה חשוך - או שכן?", כתב מיקי בוגנים, "בכל אופן לך יש את שרה שתחיה ו-2 בנים, ואני אצטרך לקנות אחד? באיזה מדינת עולם שלישי? ומה יעשו חבריי שלא יכולים לקנות ילד? אה זה נשמע לך מזעזע לקנות? כי אתה לחצת וזה הפרוש, לכל חבריי נותני השרות לאיש שזה דעותיו אם מדי פעם לא הבנתם למה אני פשוט סולד מהדמות אז עכשיו תבינו סופית. בושה, נקודה".

מאיה בוסקילה הסבירה ש"רק כשאתה מחזיק תינוק בידיים אתה יודע מה היא אהבת אמת, זר לא יבין זאת ואם זה תלוי בממשלה שלי, אז גם חבריי מהקהילה הגאה לא יבינו זאת. למה?... ככה. אז ככה זאת לא תשובה מכובדי". בהמשך הוסיפה ש"אני רוצה לשתף את כבוד ראש הממשלה שלנו, כשהתגרשתי ואבא של לני עבר לגור בחול, לא גידלתי את לני לבד, תמיד חייתי בתל אביב, מוקפת בחבריי הגאים, שעזרו, שמרו, פינקו ואף חינכו למופת את לני. עכשיו הם רוצים גם!! אי אפשר לשלול את הזכות במדינה שלנו להיות הורים ואז להראות לעולם שאנחנו מדינה מתוקנת".

הולי דיווה

דנה אינטרנשיונל תשיר תנ"ך בירושלים

לכתבה המלאה
סלבס נגד חוק הפונדקאות. אינסטגרם, צילום מסך
גל אוחובסקי מבהיר את דעתו על השר ליצמן/צילום מסך, אינסטגרם
סלבס נגד חוק הפונדקאות. אינסטגרם, צילום מסך
ומצטט את אסף אמדורסקי. אוחובסקי באינסטגרם/צילום מסך, אינסטגרם
"מהאנשים שיושבים בירושלים אני לא מצפה יותר. אני מצפה מכם, דור העתיד"

השחקן הצעיר דניאל מורשת, הסביר שהוא "כותב לכם את המילים האלה מתוך כאב גדול. אני נושא עיניי לירושלים, עיר הקודש, איפה שיושבים המנהיגים שלנו שאמורים להגן עלינו ואני מגלה שוב חושך על פני תהום". לדבריו של כוכב הנוער, "האנשים שם יעשו הכול כדי שאני לא אהיה אבא. רק היום עוד הצעת סעיף לחוק שאמורה הייתה אמורה לעזור לי להגשים את החלום שלי נפלה ברוב של חברי הכנסת. נמאס כבר להגיד כמה אנחנו אוהבים את המדינה בכל ליבנו, נמאס כבר להצהיר בקולי קולות שאנחנו חיים לפי כל חוקיה, וגם לנו, לציבור שלם פה במדינה מגיע להיות שווים כמו כולם". עוד הבהיר ש"מהאנשים שיושבים בירושלים אני לא מצפה יותר. אני מצפה מכם, דור העתיד".

המעושרת ניקול ראידמן, שהתחברה לאשת ראש הממשלה נתניהו, כתבה בפנייה אישית לנתניהו "בתור אמא לשני ילדים, אין דבר יותר חשוב בחיים מלהיות הורים! זוהי זכות בסיסית ואנושית של כל אדם ובמיוחד במדינה דמוקרטית! אני יודעת שאתה עושה ותעשה הכול למען כל האזרחים במדינה וגם לקהילת הלהט"ב בישראל! אני בטוחה, ללא ספק, שחוק הפונדקאות גם לגברים יעבור במהירה ובתמיכתך ויאפשר לכל אזרחי מדינת ישראל להפוך להורים ולבנות משפחות!". עם זאת, בגלל תמיכתה בראש הממשלה, גררה גם תגובות זועמות.


וואלה! סלבס מקווה שגם היושבים בממשלה יזכרו שזה לא סתם סלוגן מטופש, כולם שונים וכולם שווים.

סלבס נגד חוק הפונדקאות. אינסטגרם, צילום מסך
גם מאיה בוסקילה מוחה/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully