וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי את נרי אוקסמן? כל הפרטים על ה"חברה" הישראלית של בראד פיט

15.4.2018 / 1:01

הוליווד משתגעת מכך שלאחד הרווקים המבוקשים ביותר בשואו ביזנס יש חברה חדשה - פרופסור ילידת ישראל? בעוד שקרוביו של בראד פיט מכחישים שמדובר בקשר רומנטי, הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על הצברית המבריקה, נרי אוקסמן. וואלה! סלבס עובדה

ספלאש

אם השם נרי אוקסמן, ישראלית-אמריקאית שמתפקדת כבר שנים ארוכות כפרופסור לארכיטקטורה וחוקרת החומר באחד ממוסדות האקדמיה המכובדים בעולם, לא צלצל לכם מוכר עד כה - נדמה שהקשר המתהווה שלה עם הרווק הנחשק בראד פיט, יהפוך אותה למוכרת לא פחות מהוונדר וומן הישראלית, גל גדות. לפחות לחובבי הצהוב בהוליווד, כן?

לא מדובר באישה הראשונה שנקשרה עם האקס בן ה-54 של אנג'לינה ג'ולי (כבר שנה וחצי של בדידות!), אבל התגובות בשואו-ביזנס האמריקאי והסיקור הנרחב של הקשר בין השניים, שהוגדר כ"ידידות על בסיס אהבתם לעיצוב, חברים ששומרים על קשר רק בגלל המקצוע שלה" שנמשכת לפחות חצי שנה, מעוררים סקרנות רבה סביב נרי בת ה-42 - בארץ ובעולם.


רכלו על הקשר של בראד פיט ונרי אוקסמן בפייסבוק

בראד פיט, נרי אוקסמן. אינסטגרם, צילום מסך
כן, זו התמונה היחידה של בראד פיט עם נרי אוקסמן/צילום מסך, אינסטגרם

בראד עצמו, גילה בראיון שנתן לפני כמה שנים שהוא "קצת משוגע כשזה נוגע לעיצוב וארכיטקטורה. תנו לי חומר כלשהו ואני אעצב איתו". טוב, זו כנראה הסיבה שבגללה יש שטוענים שהוא משתגע על אוקסמן, זאת למרות ששני הצדדים דואגים להכחיש שמדובר במשהו מעבר ל"היוש, ביוש".

לכן, וואלה! סלבס בדקה, חקרה, וריכזה את כל מה שעליכם לדעת על הגברת אוקסמן במקום אחד. אשתו הבאה של מיסטר פיט ואמם החורגת של ששת ילדיו עם אנג'י? עוד מוקדם מכדי לומר, אבל זה מה שכן יודעים על היפהפייה המבריקה:

1. היא נולדה בשנת 1976 בחיפה, לרוברט ורבקה אוקסמן, שידועים מאוד בעולם האדריכלי-אקדמי בישראל. אביה הוא דיקאן וחוקר היסטוריה בפקולטה לאדריכלות בטכניון, שם גם אמה חוקרת שם בתחום האדריכלות.

עוד באותו נושא

רגע, בראד פיט יוצא עם "החברה הישראלית" כבר חצי שנה?

לכתבה המלאה
נרי אוקסמן. GettyImages
גלאם. אוקסמן עם אחד הפרסים שקיבלה/GettyImages

2. בתקופת שירותה בצה"ל, אוקסמן שירתה בחיל האוויר הישראלי. לא, לא בתור טייסת.

3. רגע אחר כך, החלה בלימודי רפואה באוניברסיטה העברית שבירושלים, שהסבה ללימודי אדריכלות בטכניון, תואר שסיימה בסופו של דבר בלונדון. את התואר השני שלה, כבר עשתה ב-MIT, המוסד האקדמי היוקרתי בקיימברידג' מסצ'וסטס האמריקאית, וגם המשיכה לדוקטורט. מאז היא מלמדת שם וידועה כ"פרופסור אוקסמן".

נרי אוקסמן. GettyImages
בוב הבנאי? חבר קרוב!/GettyImages

4. מאז שנת 2005, נרי חיה, פועלת וחושבת באנגלית. זו השנה שבה עברה לאמריקה.

5. כבר יותר מעשר שנים, פרופ' אוקסמן מנהלת את מעבדת המדיה הדיגיטלית ב-MIT, שם היא חוקרת עם תלמידיה תהליכים של טבע וביולוגיה - שאותם היא מעוניינת ליישם באדריכלות ועיצוב. המון מילים גדולות? זה אומר שפעילות של עכבישים, טרמיטים או נמלים, אבל גם עלים ועצים, מניעים אותה לגבש תפיסת עיצוב שלומדת את הדרך שבה הטבע פועל ובונה. אז זו הסיבה שבגללה בראד הבנאי נדלק עליה.

6. אם בראד בקטע, הוא בטח יודע שאינו הגבר היצירתי הראשון שלה: אוקסמן הייתה נשואה, למלחין וכותב המוזיקלי הארגנטינאי-יהודי, אוסוואלדו גולייבוב (מבוגר ממנה ב-15 שנים). בעוד שנרי לא גילתה כמה זמן היו נשואים, סיפרה ש"השפיע רבות על עבודתי".

נרי אוקסמן. GettyImages
בין הנשים היהודיות המוכשרות. אוקסמן/GettyImages

7. תהיתם כמה מכובדת היא? את יצירות תלת המימד והטכנולוגיה שפיתחה אוקסמן הציגה ב-MOMA - המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, המוזיאון למדע בבוסטון, כמו גם בוושינגטון, וינה, בייג'ינג ובמרכז פומפידו בפריז. הכי יצירתית.

8. נרי אולי מבריקה, אבל לא מדובר בפרופסור שמרנית ויבשושית, היא גם חובבת אופנה שעוסקת בין השאר בפיתוח טכנולוגיית לבוש חדשנית, אותה היא מכנה "עור שני על הגוף". פריטי לבוש ששילבו את החומרים הלבישים שלה בעיצובים מפוסלים של איריס ואן הרפן, הוצגו בשבועות אופנה בפריז וסביב העולם בשנים האחרונות.

9. בשנים האחרונות, הוכתרה ברשימת "100 האנשים היצירתיים ומעוררי ההשראה בעולם", בסקירת "20 הארכיטקטים שישפיעו על עתידנו" וזכתה בין השאר גם ב"פרס כדור הארץ". וואוזה!

10. בשנת 2012, מגזין יהודי-אמריקאי דירג אותה במקום הראשון ברשימת "הנשים היהודיות המוכשרות ביותר, האינטליגנטיות, המצחיקות והיפהפיות בעולם".

11. לא מדובר בבחורה ביישנית: אוקסמן הופיעה על שערים של כמה וכמה מגזינים מדעיים וכאלה שעוסקים בטכנולוגיה. אפשר להניח שבקרוב תופיע גם על שערי צהובונים, לא?

12. אם לא הבנתם עד כה, אוקסמן האלגנטית אוהבת את השיער מתולתל שלה אסוף. נהדרת.


וואלה! סלבס מציעה את עצמה כחומר שבאמצעותו נרי תביע את אהבתה לבראד, אם רק תחפוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully