וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול": ההסתבכויות המשפטיות של חזי חיים

הוא נחשב לאחד הדיירים המעניינים בבית, אבל תחקיר של וואלה! סלבס חושף כי חזי חיים - מי שמגדיר את עצמו איש נדל"ן וחובב החיים הטובים - מצא עצמו לא פעם בבתי המשפט, מסובך בתביעות. גם הביטוי עליו הוא חוזר שוב ושוב - "אווירה טובה" - הוא בעל משמעות נסתרת

עידו שחם

"האח הגדול" יודע? אם גם אתם התאהבתם בחזי חיים, האיש שאחראי על האווירה הטובה בבית הכי מפורסם ביותר במדינה, אולי כדאי שתחשבו שוב. וואלה! סלבס חושפת כאן לראשונה את הצד האפל של אותו חיים, שמסתמן כטיפוס לא כל כך תמים.

אישה בשם ס' (השם המלא שמור במערכת), פנתה לחיים ב-2011 וביקשה לקיים מסיבת בת מצווה לבתה באולם "לוקה" בראשון לציון. הוא, לדבריה, סיפר לה שכי הוא מפעיל את האולם באמצעות, שימו לב, חברת "הפקות ואווירה בע"מ" (נשמע לכם מוכר?) שהוא בעליה, ובין השניים נקבעה פגישה באולם המבוקש. אולם כשהגיעה ס' למקום - היא גילתה שהוא בשיפוצים. בכתב התביעה טענה ס' שחזי הבטיח לה שעד למועד האירוע, יסתיימו העבודות והבטיח לה "אירוע חלומי שלא יישכח, כיבוד מפואר, שתיה ללא הפסקה, אירוע וי איי פי".

בין השניים נחתם חוזה, אך ככל שהתקרב מועד האירוע, סיפרה ס' שחזי החל להתחמק מהטלפונים שלה. לדבריה, היא התקשרה אליו עשרות פעמים, אך הוא התעלם. בסופו של דבר, ימים ספורים לפני בת המצווה, היא סגרה באולם אירועים סמוך. חזי, לעומת זאת, דחה את הטענות, טען להפרת חוזה והגיש בקשה בהוצאה לפועל נגד ס' וצו עיקול הוצא על חשבונה. "התביעה נגדי היא שקרית ובחזקת הרצחת וגם ירשת", טענה ס', "הטלת העיקול פגעה בי קשות והובילה אותי למצב של חוסר אונים ואי יכולת להביא אוכל לביתי". במהלך המשפט סיפר חיים שעד ליום האירוע המתין לס' ולבתה, וביחד איתו תקליטן, מנחה ומלצרים, אולם זו בחרה שלא לבוא ולא ענתה לטלפונים שלו והפרה מולו חוזה. במהלך העדות התברר שחיים מכר באופן מפתיע את החברה שלו, מבלי שיזכור למי. "אין לי מושג אם הפקות ואווירה עדיין קיימת", אמר מעל הדוכן בבית משפט השלום בפ"ת, "היא נמכרה לבחור בשם ירון, אני לא מכיר אותו ברמה האישית. אני לא זוכר מתי מכרתי את החברה. היום אני מתעסק בנדל"ן".

בסיום המשפט ב-2015 נמצא הצדק דווקא עם חיים. ס' חוייבה לשלם לו כ-5,000 ש"ח אולם לאור היותה מפרנסת יחידה, היא התחננה בפני בית המשפט שיקל עליה. יש לציין כי בפועל, מאז 2014 הועברה הבעלות באולם ה"לוקה" לגורם אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מסובך. חזי חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא אדם ערמומי, אדם לא נחמד"

אך כאן לא מסתיימות ההסתבכויות של חיים, כי לוואלה! סלבס הגיע סיפור דומה לזה של ס'. האישה, ממש כמו ס', הגיעה למועדון ה"לוקה" בראשון לציון, שם הצליח לשכנע אותה חזי לחתום על הסכם לבת מצווה לבתה. כעבור ארבעה ימים התחרטה אבל חזי דרש לקבל כסף. "הוא אדם ערמומי, אדם לא נחמד", היא מספרת. "באתי לעשות בת מצווה לבת שלי והייתי במצב אישי לא קל. הבת שלי לחצה והסברתי לו שאני מתלבטת אם לעשות אירוע אבל הוא לחץ והסכמתי.

"אחרי כמה ימים התקשרתי אליו ואמרתי לו: "אני רוצה לבטל" כי לא הייתי במצב נפשי טוב אבל הוא אמר שאני חייבת לשלם 75% מהסכום. הוא לא הסכים לוותר וגרר אותי לבית משפט". בסופו של דבר הגיעו הצדדים לפשרה לפיה האישה תשלם לו 4,000 ש"ח ותיק ההוצאה לפועל ייסגר.

חזי חיים. ניר פקין
אווירה טובה. חיים בכניסה ל"האח הגדול"/ניר פקין

"עוגמת הנפש שנגרמה היתה עצומה"

בית המשפט לא התרשם מעדותו של "מר חזי", כפי שהוא מכונה בפסק הדין. "מה רצה מר חזי לומר בעדותו? שיכולים עשרה אנשים להירשם לאותו תאריך ומי מהם בדיוק יזכה ביום הנבחר?... אין לי ספק שלאור ביטול האירוע במועד, נגרמו לתובעת עוגמת נפש ובזבוז זמן"

אם חשבתם שכאן זה נגמר, כנראה שעדיין לא שמעתם את סיפורה של ר' שגררה גם היא את חזי לבית המשפט, לאחר שבינואר 2012 ביקשה לחגוג בת מצווה לבתה דרך חברת "הפקות ואווירה" באולם מטרו בר ברחובות. לצורך כך, התקשרה בחוזה עם החברה ואף שילמה "דמי רצינות", אלא שעשרה ימים לפני האירוע, מספרת ר' שקיבלה טלפון מנציג החברה שהודיע לה שנקבע בטעות אירוע אחר באותו תאריך.

ר' נאלצה למצוא תוך ימים ספורים אולם אחר, לאחר שכבר חילקה הזמנות ואביה של בתה אף הגיע במיוחד מארה"ב. "ר', שעברה משברים רגשיים בחייה, התכוננה לאירוע חודשים ארוכים", נכתב בכתב התביעה נגד החברה של חיים. "אביה הגיע במיוחד מחו"ל, הוזמן מקום במספרה, הוזמנה מאפרת, נקנו לה בגדים. לא ניתן לתאר במילים את ההרגשה כאשר היינו צריכות להודיע לכל המוזמנים כי האירוע לא יתקיים במועדו. עוגמת הנפש שנגרמה לבתי ולי היתה עצומה", ציינה, תוך דרישה לתשלום על סך 6,000 ש"ח.

לאולם בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות התייצב חיים בעצמו. "הצעתי לה כל כך הרבה חלופות טובות כדי שהיא תהיה לקוחה מרוצה. ההסכם שלא נחתם בכלל היה מותנה במידה ונבדוק עם המקום שאנחנו יכולים לעשות את זה באותו תאריך. מעולם לא הודעתי שהתאריך פנוי, אמרתי שנעדכן", טען. בית המשפט לא התרשם מעדותו של "מר חזי", כפי שהוא מכונה בפסק הדין. "מה רצה מר חזי לומר בעדותו? שיכולים עשרה אנשים להירשם לאותו תאריך ומי מהם בדיוק יזכה ביום הנבחר?... אין לי ספק שלאור ביטול האירוע במועד, נגרמו לתובעת עוגמת נפש ובזבוז זמן". בסופו של דבר חוייב חיים לשלם ל-ר' 2,350 ש"ח.

חזי חיים. אינסטגרם, אתר רשמי
יודע לחגוג. חיים/אתר רשמי, אינסטגרם

חשבון הבנק שעוקל בעקבות חוב לעירייה

אבל בזמן שחיים גובה חובות, הוא כמעט ומוצא את עצמו מסובך בחוב עתק לעיריית רחובות. חברת "הפקות ואווירה" לא היתה היחידה בה היה חיים שותף. ב-2005 הוא הקים יחד עם שני שותפים את חברת "לילה הפקות ואירועים" שעסקה בעיקר בחיי הלילה ברחובות. חיים היה שם מוכר בעיר ובין היתר הפעיל את בר "הפקולטה".

באותה שנה שכרה החברה האנגר בסמוך לתחנת הרכבת של רחובות והפעילה במקום מועדון ריקודים מצליח, אלא שההרמוניה נקטעה כעבור כשנתיים, כאשר בעלי ההאנגר תבעו את חזי ושותפיו, זאת לאחר שהוגשו כנגד הבעלים, ובהם חיים, כתבי אישום בגין בניה לא חוקית במקום. בעלי המבנה תבעו את חיים וחבריו ודרשו לבטל את חוזה השכירות זאת לאחר שטענו שבעלי הנכס הם אלה שהקימו את המבנים הלא חוקיים.

בסופו של דבר, ב-2008 עוזב חיים את חברת "לילה". אלא שלמרבה ההפתעה שלו ושל ושני שותפיו, ב-2013 התקבל מכתב מעיריית רחובות הדורש מהם לשלם 374 אלף ש"ח בגין חובות מים וארנונה. חיים ושותפיו טענו שמי שהחזיק בנכס למעשה היתה חברת "לילה אירועים" שרק במהלך 2008 הועברה לבעלים אחרים. העירייה דחתה את הטענות ועמדה על כך שחיים וחבריו הם בעלי החוב מאחר ובעבר חתמו ערבות לחברה. בעקבות התביעה, ביוני 2013 עיריית רחובות אף הוציאה צו עיקול על חשבונו של חיים בבנק דיסקונט עד לתשלום החוב. אלא שגם במקרה הזה, בית המשפט קיבל את עמדת הדייר המפורסם. בדצמבר 2013 הצליח עורך דינו לשכנע את בית המשפט שיש להטיל את חובות הארנונה על החברה ולא על חיים וחבריו, והם ניצלו מחוב עצום.

סקר

מי יהיה מנצח "האח הגדול 8"? אתם בוחרים

לכתבה המלאה
חזי חיים. אינסטגרם, אתר רשמי
עוד יום במשרד/אתר רשמי, אינסטגרם

"הוא ניצל אותנו ופגע בנו בגלל תמימותנו"

"הוא השאיר את הדירה במצב מאוד גרוע", טען בעל הבית, "הוא השאיר דירה מלוכלכת"

בתקופתו כאיש חיי לילה ברחובות ב-2009, הוא שכר דירה באחד מרחובות העיר, אולם לאחר שעזב גילו בעלי הבית שהשאיר אחריו חובות ארנונה וחשמל. "הוא השאיר את הדירה במצב מאוד גרוע", טען בעל הבית, "הוא השאיר דירה מלוכלכת... הוא ניצל אותנו ופגע בנו בגלל תמימותנו". חזי לא הופיע לדיון שנקבע שוב בבית משפט השלום ברחובות המוכר לו היטב וחויב לשלם כעשרת אלפים ש"ח לבעל הדירה. אין מה לדאוג לחזי אגב מבחינת מגורים: כיום הוא מתגורר במגדלי סנטרל פארק בשדרות ההשכלה בת"א, "בקומה ה-16 באווירה טובה" כפי שאמר בגאווה בתכנית הראשונה.

אלא שהנדלניסט, כך מסתבר, נכנס גם לקרקעות שלא תמיד היו שלו. במהלך 2013, נתקל פקח של עיריית רחובות משה ואזאנה, שסייר ברחוב האצ"ל 99 ברחובות, בבמת עץ עצומה שהוקמה במקום על ידי חיים שביקש להקים במקום גן אירועים הכולל בריכת מים. אלא שבעל השטח, איש עסקים מת"א המבלה את מרבית זמנו בארה"ב, בכלל לא שמע על חיים. הוא מיהר לבית המשפט וטען שחיים פלש לקרקע לא שלו במטרה להקים במקום גן אירועים.

חזי חיים. אינסטגרם, אתר רשמי
פגע בתמימות של אנשים? חיים/אתר רשמי, אינסטגרם

חיים פנה לבית המשפט בטענה המוכרת: לא אני צריך להיות הנתבע, אלא חברת "הפקות ואווירה בע"מ". חזי טען שכרת חוזה על שימוש בשטח עם אדם בשם יצחק רוקבן שהחזיק והשתמש בשטח. חיים טען כי פעל בתום לב ובינתיים נסלל בשטח חניון ענק בן שני דונמים, נבנו חושות, בריכה, מפלים ונחלים זורמים, במה וברים ובסך הכל הושקעו בשטח 650 אלף ש"ח – אלא שבפועל כאמור, השטח כלל לא היה שייך לו.

בינתיים החל סכסוך בין רוקבן לחיים שכלל גם מעורבות של המשטרה. חיים מצידו, טען שמי שמפעיל את בעל הקרקע הוא אותו רוקבן, שעד למועד הדיון הלך לעולמו. "אתה הבעלים של אווירה והפקות?", נשאל חזי בינואר 2015 על דוכן העדים על ידי עו"ד אלון הוכמן-תמיר שייצג את התובע. בתגובה הוא ענה: "מכרתי אותה לבחור בשם ירון. אין לי מושג מה שם המשפחה שלו, אני לא זוכר. אני לא אמור לשמור אצלי אינפורמציה שלא חשובה לי. "אתה בעלים יחיד של חברה, מוכר אותה למישהו, ואתה לא יכול להגיד לי מיהו?", תמה עורך הדין וזכה לתשובה "אמרתי לך ששמו ירון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתפלל להצלחה. חזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חזי חיים בדה גרסה פנטסטית הנשענת על חוזה מול אדם מת"

בשלב זה הציג עורך הדין מסמך המעיד שאותו "ירון" חייב כספים ונפתחו נגדו כמה תיקים בהוצאה לפועל. "יש פה חברת קשקוש", אמר עו"ד הוכמן-תמיר ובהמשך ציין בסיכומיו: "חזי חיים בדה גרסה פנטסטית הנשענת על חוזה מול אדם מת. אותו נתבע, "איש עסקים", השכיר לכאורה קרקע מעבריין מבלי לבדוק מי הם בעלי הקרקע, מבלי שיש רישיון עסק במקום, כשהוא עורך את החוזה לבדו ומקנה לחברת הפקות ואווירה את הקרקע לחמש שנים. נראה שהאחים גרים לא יכלו להמציא סיפור מרתק שכזה".

בסופו של דבר הכריע בית המשפט שחיים יוכל להתגונן בפני התביעה אם יפקיד 10,000 ש"ח בקופת בית המשפט. אבל חיים לא הפקיד את הכסף והתביעה לסילוקו מהשטח התקבלה. למרות שהקרקע חזרה לבעליה, מי שהיה באולם בית המשפט בזמן עדותו של חיים אומר שמדובר היה במחזה שקשה לשכוח.

וואלה סלבס פנתה ל'קשת' ולעורך דינו של חיים למתן תגובה, אולם לא נמסרה תשובה עד לפרסום הידיעה.

חזי חיים. איסנטגרם, אתר רשמי
"האח הגדול" יודע?/אתר רשמי, איסנטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully