וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מנה והיין שלה: מה מתאים לחיך שלכם?

21.4.2016 / 14:00

דג מרוקאי, צלי בקר או מרק עם קניידעלך - לא ממש משנה מה אתם בוחרים לאכול בארוחות חג הפסח כל עוד תתאימו לו יין מצוין. המלצת היינן אוליבייה פרתי

סעודת החג לרוב מורכבת ממנות שונות ומגוונות, שלא תמיד יש קשר ביניהן, בכל זאת, קיבוץ גלויות. לצד אותן מנות, המרכיבות את ארוחת ליל הסדר המסורתית וכחלק מקריאת ההגדה, אנחנו גם מצווים לשתות 4 כוסות. אוליבייה פרתי, יינן ביקב טפרברג, ממליץ של שישה מיינות היקב שילוו את המנות השונות של ארוחת החג: מחריימה ועד תבשיל כתף.

דסטיטאז 2014. צלם: איל קרן, יקב טפרברג
דסיסטאז אינספייר 2014. לא מכביד על החיך/יקב טפרברג , צלם: איל קרן

חריימה

חריימה היא אחת מהמנות המפורסמות של המטבח הטוניסאי והטריפוליטאי. פרוסות דג (בדרך כלל בורי או לוקוס, עם האדרה) שמתבשלות ברוטב עתיר טעמים של פפריקה, שום, כמון וקימל, מחוזקות בכמות נדיבה של שמן, שנצבע באדום מהתבלינים ומרסק העגבניות שמרכיבים את המנה. לעתים לימון טרי וכוסברה מצטרפים לקישוט.

היין המתאים: דסיסטאז אינספייר 2014
יין לבן יבש עם גוף בינוני – כזה שלא מכביד על החיך. ביין משולבים הזני הענבים גראנש, סירה, מרלו ומורבדרה, אשר התיישנו בחביות עץ במשך שמונה חודשים. הטעמים הפירותיים העדינים של היין משתלבים עם מנת הדגים המתובלת ויוצרים הרמוניה של ממש.
מחיר: 60 שקלים.

סירה אימפרשיין. צלם: איל קרן, יקב טפרברג
סירה אימפרשן 2014. טעמים מתובלנים/יקב טפרברג , צלם: איל קרן

דג מרוקאי

דג מרוקאי, כשמו כן הוא, מגיע מקהילת יהדות מרוקו. כאן עגבניות, שום, ופלפלים – חריפים ורגילים, מהווים את הבסיס של הרוטב, ואליהם מצטרפים גם כוסברה ופפריקה. הרוטב הזה יהיה נוזלי יותר מרוטב החריימה, והוא עושה כבוד לדג צנוע כמו מושט וגם הולך מצוין עם דגים מפוארים יותר כמו מוסר ים טרי.

היין המתאים: סירה אימפרשן 2014
יין אדום יבש שמופק מענבי סירה, זן ענבים שמתאים לאקלים הים תיכוני (ומקורו באזור עמק הרון שבצרפת). בדרך לבקבוק בילה היין חצי שנה בחביות עץ, מה שנותן לו טעמים מתובלנים. ליין חמיצות טובה שהולכת מצוין עם תבשיל הדגים האדמדם.
מחיר: 45 שקלים.

גוורצטרימינר 2014. צלם: איל קרן, יקב טפרברג
גוורצטרמינר אימפרשן 2015. שידוך מוצלח לגפילטע פיש/יקב טפרברג , צלם: איל קרן

גפילטע פיש

דג ממולא, בתרגום ישיר. אחת ממנות הדגים המפורסמות של יהדות פולין. היום דג ממולא כהלכתו נשארה מנה של בשלנים מתמחים בלבד, והביטוי גפילטע פיש מתאר קציצת דג עם קמח מצה, ביצים ותבלינים שמתבשלת ברוטב שנוצר על ידי הרתחת האדרה יחד עם ירקות, מלח וסוכר. בהגשה (עם גזר מעל) נוזלי הבישול הופכים לג'לי מוצק בקירור בעקבות הג'לטין המופרש מהדג.

היין המתאים: גוורצטרמינר אימפרשן 2015
יין לבן חצי יבש, קליל ומרענן שמופק מענבי גוורצטרמינר, שמקורם בגרמניה. היין מיוצר כך שישמור על הטעמים הרעננים של הענבים, והוא חמצמץ ועדין, מה שהופך אותו לשידוך מוצלח לגפילטע פיש.
מחיר: 45 שקלים.

מרלו אימפרשיין. צלם: איל קרן, יקב טפרברג
אימפרשן 2014. ניחוח פרי צעיר/יקב טפרברג , צלם: איל קרן

מרק עוף עם קניידלך

עוד מנה מפורסמת מיהדות אירופה שתפסה פופולריות בבתים רבים, בה כופתאות מקמח מצה, ביצים ותבלינים מתבשלות במרק עוף עשיר וצח עם ירקות שורש. הכופתאות סופגות את מיצי המרק, ובבתים רבים מתנהל ריב של ממש על מי יקבל הכי הרבה קניידלך.

היין המתאים: מרלו אימפרשן 2014
יין אדום עז בצבעו, המאופיין בניחוח פרי צעיר, בעיקר דובדבן ותות. מרקמו רך ונעים, הוא עשיר ומאוזן ובעל סיומת עדינה ורכה. תכונות אלו עוזרות לו להחמיא למרק העוף רב הרבדים ולכופתאות הכיפיות, ולרענן את הפה בין ביס לביס.
מחיר: 45 שקלים.

מריטאז אינספייר. צלם: איל קרן, יקב טפרברג
מריטאז אינספייר 2014. בעל סיומת פרי מפתה/יקב טפרברג , צלם: איל קרן

טאג'ין מרוקאי עם פירות יבשים ותבלינים

טאג'ין הוא שמו של כלי חרס בעל מכסה בצורת חרוט, בו מתבשלת אחת המנות המפוארות של המטבח המרוקאי, שגם נקראת על שם הכלי. הטאג'ין יכול להכיל בשר בקר או טלה, וכמובן עוף (עדיף מאזור הכרעיים), בצל מטוגן, תבלינים כמו קינמון, כורכום והתערובת ראס אל חנות. טאג'ינים רבים עושים גם שימוש בפירות יבשים כמו משמשים, שזיפים ותאנים.

היין המתאים: מריטאז אינספייר 2014
יין אדום יבש המורכב מענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי וורדו וקברנה פרנק. היין התיישן בחביות שמונה חודשים, והוא מאופיין בפרי בשל ומרוכז ובמבנה מוצק. מרקמו מלא ושופע והוא בעל סיומת פרי מפתה, וטעמיו מזכירים ומשלימים את אלו של התבשיל ויוצרים איתו חגיגה של ממש.
מחיר: 60 שקלים.

מרלו אסנס. צלם: איל קרן, יקב טפרברג
ריחות שמזכירים טבק. מרלו אסנס 2012/יקב טפרברג , צלם: איל קרן

צלי כתף בקר ברוטב פטריות

מנה נוסטלגית מהמטבח האשכנזי בה כתף בקר נצרבת מכל הכיוונים ומבושלת בשלמותה יחד עם ירקות שורש, ואז נפרסת לפרוסות עבות שמתבשלות ברוטב פטריות סמיך. הכתף (נתח מספר 5) היא נתח פופולרי במיוחד בארץ, כמובן מומלץ לקנות נתח בשר טרי.

יין מתאים: מרלו אסנס 2012
מרלו אסנס הוא יין אדום בעל גוף מלא, מורכבות ועומק. הוא מופק מענבי מרלו ומיושן בחביות עץ כשנה וחצי, ויש לו טעמים של פירות כמו שזיפים ודובדבן, וריחות שמזכירים טבק. כל אלו הופכים אותו לבן לוויה נהדר לנתח הבשר הנימוח ולרוטב הפטריות האדמתי.
מחיר: 100 שקלים.

עקבו אחרינו בפייסבוק

וואלה! NEWS בשיתוף יקב טפרברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully