וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלצרית של רושפלד טוענת: "קיבלתי ממנו מחבת לתוך הפרצוף"

וואלה! סלבס

14.12.2015 / 0:06

זריקת מחבתות בפרצופם, השלכת מאפרות מלאות על גופם ואפילו מח עצם שכמעט פגע בראשו של אחד הטבחים – אלה היו רק חלק מהטענות של מספר עובדים במסעדות של רושפלד שהגיעו לידי וואלה! סלבס. בועז בן ציון, המייצג את רושפלד: "יש לו עדר מקטרגים כמו שיש לו מעריצים"

צילום: עידו שחם, בימוי: גיא גורן, עריכה: יותם וקס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חווינו ממנו טרור". עובדים מספרים על העבודה לצד רושפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

* הווידאו צולם בחגיגות חמש שנים של 'טאפאס אחד העם'

השף יונתן רושפלד הפך לשם דבר בעקבות המסעדות המצליחות שהיו תחת פיקודו: 'הרברט סמואל', 'טפאס אחד העם', 'יבנה מונטיפיורי' ו'עלמה', ואף הפך לדמות מוכרת ואהובה בכל בית בישראל, כששפט בריאליטי הבישולים האהוב 'מאסטר שף'. בתכנית הריאליטי - הוא נחשב לשופט קשוח וחסר פשרות, אבל האם הדמות הטלוויזיונית השתלטה על הדמות בחיים, או אולי להפך? האם המאסטר שף נהג באותה דרך גם עם מאות העובדים במסעדות תחת פיקודו? לפי עדויות, מדובר במשהו גרוע הרבה יותר. תקראו.

לעוד סיפורי סלבס:
יהודה לוי ושלומית מלכה טסים לחופשה אקזוטית
אין אורז? עומר ולירון בדייט צהריים

יונתן רושפלד. אביב חופי
"הוצאתי מנה לא כמו שצריך וקיבלתי מחבת לפרצוף". מלצריות מספרות על רושפלד/אביב חופי

"עבדתי תחתיו ביון השנים 2007-2009, ב'הרברט סמואל' ו'טפאס אחד העם", מספרת ס', מלצרית במסעדות של רושפלד. "חווינו ממנו טרור. כל בריף עם המלצרים - כולם שתקו, כי ידענו שאם מישהו יגיד משהו לא במקום הוא יכול לקבל מאפרה עם סיגריות לפנים". נשמע מוגזם? לפי ס', לא ממש, "פעם הוצאתי מנה לא כמו שצריך, וקיבלתי מחבת לתוך הפרצוף. זה היה יותר משפיל מכואב", היא מספרת.

"אחת הטבחיות עמדה בכניסה למטבח עם סלט שהיה אמור לצאת לאחד השולחנות", משחזר מלצר לשעבר, "רושפלד לא היה מרוצה מאיך שהסלט יצא, זרק את הצלחת מידיה של המלצרית וצרח עליה: "יא פרה שמנה, לזה את קוראת סלט?""

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלחות ומאפרות עפו על עובדים על בסיס קבוע. רושפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם עם הטבחים רושפלד הקפיד לשמור על יחסי רודנות ואימה, "ליונתן היתה שיטה מוזרה להתנהל עם הטבחים", מספר טבח שעבד תחתיו, "גם טבח מאוד חזק היה יכול לעוף הביתה באמצע המשמרת, על הטעות הכי קטנה. אם משהו לא היה מסתדר לו באותו הרגע – הוא היה מעיף אותי הביתה מול כולם, באמצע האינטנסיביות של הסרוויס, ואחרי שעתיים היה מצלצל ואומר 'מחר תבוא רגיל'. זה היה כמו לעבוד עם שני אנשים".

אבל היחס הקשוח לטבחים שלו לא התחיל ונגמר בפיטורים והשפלות, "פעם בכמה ימים הוא היה זורק עליי צלחת, התרגלתי", מספר אחד הטבחים, "היו גם מקרים יותר קשים – הייתי עד לזריקה של מח עצם על טבח – למי שלא יודע, מח עצם זה ממש כמו אבן, גדול וקשה – ויום אחד כשהוא השתולל, הוא זרק את מח העצם על אחד הטבחים, וזה עבר לו ממש ליד הרקה. היינו צריכים לתפוס את הטבח הזה שניים – שלושה טבחים ביחד, כדי שלא יתחילו מכות במסעדה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה נסגרה המסעדה בירושלים? יונתן רושפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוטר או בכיר, טבח בוגר או ראנר בגיל העשרה – כולם חטפו מנחת זרועו של השף הקשוח. במסעדות הועסקו ראנרים צעירים, תיכוניסטים, שקללות שנזרקו לעברם מכיוונו של השף הזועף היו עניין שבשגרה. מקרה שזכור במיוחד לעובדים הוא מקרה שקרה לראנר באחת המסעדות – נער צעיר, שבזמנו עוד לא מלאו לו 18, שרושפלד החליט שדרך לגיטימית לנזוף בו על עבודה לא טובה, היא כמובן, לדפוק לו מגש לראש: "זו היתה החוויה הקשה ביותר שחוויתי ממנו במסעדה. הילד המסכן הזה קיבל מכה ממש חזקה", סיפרה מלצרית לשעבר, "הוא גם תבע אותו בבית משפט, אבל הסיפור הזה הושתק, כמו סיפורים רבים אחרים של התעללות בעובדים במסעדות של יונתן רושפלד".

ארוחת יומולדת 15 ליועזר בר יין. נמרוד סונדרס
"אין לו את יכולת ההתמדה". רושפלד ואחד הטבחים/נמרוד סונדרס

אז האם האלימות הזו כלפי הצוות שלו היא שגרמה למפלתו של השף, שסגר לאחרונה את המסעדה השישית שלו, 'ארוחת ערב קבלייר'? לפי אחד הטבחים, זו לא הסיבה: "הנפילה שלו קשורה אך ורק לעובדה שהוא הפך להיות עצלן, הוא נותן את כל כולו ופותח מקום מדהים, אך אין לו את יכולת ההתמדה לשמור על המוצר. בגלל זה המסעדות שלו נופלות, אחת אחרי השנייה".

בועז בן ציון, המייצג את רושפלד, מסר בתגובה: "רושפלד הוא מאנשי הקולינריה הבכירים בארץ ויש לו עדת מעריצים כמו שיש לו עדר מקטרגים. עכשיו קולם של האחרונים להישמע. אני קורא לזה 'שונאים סיפור אהבה'".

מה אתם חושבים על ההתנהלות של השף סלב יונתן רושפלד? רכלו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully