וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדים בארון: 5 עובדות שלא ידעתם על טינה טרנר

28.11.2015 / 0:02

מדי שבוע וואלה! סלבס פותחת את הארון של אדם מפורסם לרגל יום הולדתו, ומוציאה משם סודות אפלים ועובדות שלא ידעתם - או סתם כאלה שהעדפתם להדחיק. וואלה! סלבס מוציאה לאור

אלכס קראס (משמאל) עם בילי קריסטל טינה טרנר. Marty Lederhandler/Marty Lederhandler, AP
טינה טרנר/AP, Marty Lederhandler/Marty Lederhandler

# טינה טרנר נולדה בשנת 1939, בנאטבוש שבטנסי כאנה מיה בולוק. טרנר החלה את דרכה המוזיקלית בשנת 1958 בעזרתו של המוזיקאי והמפיק, אייק טרנר, שהיה זה שהעניק לה את שם הבמה טינה, לאחר מכן העניק לה גם את שם משפחתה אחרי נישואיהם בשנת 1962. התחלתה של טרנר הייתה כזמרת ליווי בגיל 18, אך מהר מאוד היא עברה לקדמת הבמה לצדו של אייק. בשנת 1958 נולד לה בנה הראשון מסקסופוניסט בלהקת הליווי של אייק, ובשנת 1960 נולד בנה השני, היחיד המשותף לה ולאייק.


# ההצלחה המוזיקלית של שניהם והתקופה היפה, הפכה במהרה למערכת יחסים אלימה נפשית ופיזית, כאשר טינה נאלצה להתמודד עם התמכרותו של אייק לסמים ואלימות קשה מצידו, אך זה לא נתן לה לעצור אותה. אחרי גירושיה מאייק, היא כתבה ספר אוטוביוגרפי שהפך להיות סרט מצליח בשם "Wha's love got to do with it". מאז, שברה טרנר אינספור שיאים וקטפה הישגים כמו הופעה בפני הקהל הכי גדול בעולם כאשר 184 אלף איש הדיעו לצפות בה בריו דה ז'נרו.

ביוגרפיה - טינה טרנר. ערוץ הביוגרפיה
שירו איתי/ערוץ הביוגרפיה

# שיא האלימות ממנה סבלה, הגיע ב-4 ביולי 1976, אז הכה אותה באופן אכזרי במיוחד. טרנר עזבה מיד עם 36 סנט בלבד וכרטיס אשראי של תחנת דלק. במשך מספר שבועות הסתתרה טינה מפני בעלה, כשהיא לנה בבתי חברים ואוכלת מכל הבא ליד. בשנת 1978, הם התגרשו אחרי שטרנר הסכימה לקחת אחריות על חובות שנגרמו בעקבות ביטולן של הופעות של הצמד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זז כמו טינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

# באותה תקופה אלימה, מצאה טרנר נחמה בדת הבודהיזם, אחרי שחבר טוב שלה הכיר לה את הדת. בזכות כך, הצליחה טרנר לפרוץ בקריירת סולו, ומקורבים מספרים שבמהלך שנות השמונים, בזמן שהופיעה ברחבי העולם היתה מתרגלת מדיטציה כל יום במשך שלוש שעות!


# מכירים את השיר "זז כמו ג'אגר" של מארון 5? אז מסתבר שחברי להקת ה"רולינג סטונז" צירפו את אייק וטינה בזמנו שיחממו אותם בהופעות ברחבי ארצות הברית. מיק ג'אגר היה מעריץ גדול של טינה, ויותר מאוחר היא טענה שהיא זו שלימדה את ג'אגר כמה מהצעדים המפורסמים ביותר שלו. אז בבקשה, מהיום זה – "זז כמו טינה".

  • עוד באותו נושא:
  • טינה טרנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully