וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השואה: מפורסמים משתפים בזכרון אישי

וואלה! סלבס

16.4.2015 / 11:00

גם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה 2015, כמה מהאנשים המפורסמים בישראל בחרו להביע את רגשותיהם על היום הקשה ולשתף בסיפורים ובזכרונות מניצולי השואה ברשתות החברתיות. וואלה! סלבס לא שוכחת

אייל גולן. אינסטגרם, צילום מסך
אייל גולן/צילום מסך, אינסטגרם

מיליוני ישראלים מתייחדים היום (ה') עם זכר קורבנות השואה ומחזקים את ניצולי התקופה הארורה ההיא - בהם כמה ידוענים מקומיים. חלקם, החליטו להביע תמיכה ועידוד בניצולים שעדיין חולקים עם העולם את חוויותיהם, אחרים עודדו את הדיון בזיכרון התקופה החשוכה שבה השמידו יהודים באופן שיטתי ואחרים חלקו חוויות אישיות שלהם ושל בני משפחותיהם שנספו או שרדו את השנים ההן באירופה.

גל גדות, השחקנית הישראלית-הוליוודית שפונה ליותר משישה מיליון (!) מעריצים ברחבי העולם, פרסמה תמונה של סביה ניצול השואה. "היום הוא יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בתמונה זו מופיע סבי, אברהם וייס. הוא איבד את כל משפחתו ושרד את מחנה אושוויץ", כתבה. "אני מצדיעה לך סבא, על שהיית חזק ואופטימי כדי שיהיה לך את הכוח להבין שהחיים חזקים יותר מכל. היום אנו זוכרים, אך לעולם לא שוכחים".

ציוץ של גל גדות. אינסטגרם, צילום מסך
ציוץ של גל גדות/צילום מסך, אינסטגרם

כמו גדות, גם מאושרת לאה שנירר, שהיא דור המשך לניצולת שואה, פרסמה תמונה של אמה ודודתה ששרדו את הזוועות. "כל שנה מחדש...זה לא נתפס... ואתן ההוכחה לכך שהחיים חזקים מהכל", כתבה. "אמא ודודה ורה ששרדתן את התופת של ד"ר מנגלה.. ההוכחה החיה לכך! אמא אני כל כך גאה בך! זכיתי להיות הבת שלך".

השחקן מיכאל מושונוב, בנו של מוני מושונוב, כתב על סבתא סוזנה מושונוב, לצד תמונה שלה כגברת צעירה. "האישה הכי חזקה שאני מכיר. איבדה את כל משפחתה מצד אביה. סבתא שרדה את התקופה החשוכה בעיר סליבן בבולגריה בזכות הכנסייה וארגון הנשים. סבי היקר משה מושונוב ז"ל היה במחנה עבודה ולא ראה את אשתו שלוש שנים", סיפר. "לעולם לא נשכח מה המשפחות שלנו עברו. זה זמן טוב גם להסתכל על עצמנו הדור שלנו שזכה לחיים טובים. שזכה לגדול פה במדינת ישראל. סבלנות קבלת האחר ותקווה". המגיש גיא פינס, כתב לצד תמונהנ של סבתו רינה "משתדל, בכוח, למרות חלוף השנים, לעצור לרגע ביום הזה ולהמשיך לזכור את העצב. למרות השפע, האפשרויות, ההנאות, העצבים, השגרה, הטוב, הרע. סבתא רינה איבדה את כל משפחתה, רכושה ועולמה בפולין, ויצרה מהאפס, מהריק הגדול, חיים חדשים בבועה הקטנה שלה פה, אז בשבילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

6 million people were murdered in the Holocaust just for being Jews. Never forget. Never again. #RIP

A photo posted by Adi Himelbloy (@adihimelbloy) on

לצד הזכרונות האישיים, כמה ישראלים מוכרים ברחבי העולם בהם הכדורסלן עמרי כספי, המוזיקאי עידן רייכל ואחרים פרסמו ברשתות החברתיות תמונות מתקופת מלחמת העולם השנייה. לצד תמונה של גדר תיל, כתב הזמר נתן גושן "אבות, אמהות, זקנים, נערים. עם יקר שלי. עם הנצח". אייל גולן פרסם תמונה של עצמו לצד טלאי צהוב, בעוד שקובי אפללו כתב "כאב חקוק כצלקת, כפצע בנפש האומה שנפתח כל שנה מחדש... אל מול אכזריות בלתי נתפסת, ומתוך עפר ודם, קמנו בכוח החיות והתקווה, ניצולי השואה, כולנו עפר לרגליכם ובהצדעת כבוד מרכינים ראשינו אל מול כאבכם... לא נשכח".

הזמר דודו אהרון, כתב על "אנשים שנרצחו רק בהיותם יהודים. ככל שחולפות השנים, עלינו מוטל הצו המוסרי להיאבק על ההנצחה והזיכרון, אבל גם על חלומם של הנספים והניצולים. על חלומם לבניית חברה טובה יותר, מכילה יותר, חומלת יותר. חברה שגבורתה ברוח האדם והיצירה שבה". יוצאת הריאליטי אביבית בר זוהר, שיתפה תמונת יזכור והוסיפה "נזכור ולא נשכח לזכר 6,000,000 יהודים שנספו על ידי הנאצים יימח שמם. יום אבל חשוב ומשמעותי לעם ישראל. אנחנו העם החזק ולכן כל מדינות עולם רוצים להשמיד אותנו אך אנחנו עם חזק עם שורד העם של אלוקים. משתתפת בצערם של כל המשפחות שאיבדו את יקיריהם בתקופה הזאת ואלו ששרדו אתם גיבורים בעיניי... ובזכותכם אנו פה, לעולם לא נשכח".

השף יונתן רושפלד, בחר להתייחס לבעיית ניצולי השואה שחיים בתנאים מחפירים. "פעם שהייתי ילד הניצולים היו נדמים לי כאנשים חזקים ששרדו. פעם כשהייתי נער הבנתי שצדקתי... הם היו באמת חזקים ושרדו. היום כשבגרתי אני מבין שטעינו כולנו, אפילו לאנשים ששרדו לא עזרנו אנחנו... לשרוד בכבוד. אנחנו אשמים".

.לזכור ולא לשכוח

A photo posted by Israel Atias (@israelatiass) on

הדוגמנית אור דניאל, שיתפה תמונה ולצדה כתבה על סבתה. "כבר 26 שנים שביום השואה סבתא שלי מספרת לי את אותו הסיפור. על משפחת מרקושביץ', שני הורים צעירים ששמם בוריס ז"ל וברטה ז"ל ושני ילדיהם, ליליה וסמי. על איך הנאצים כבשו את עירם הקטנה באוקראינה, על איך ברטה הייתה מחלקת פת לחם לארבעה ימים ושומרת אותו לילדים. על איך ליליה נקראה מבכי, כשהכלבה שלה ג'ונקה קפצה מהכרכרה בה היא נמלטה מהנאצים, על זה שאז היא הייתה רק בת שש ולא הבינה את המשמעות שאביה נשאר להלחם על העיר. ועל איך הוא נהרג".

"היא מספרת על עוד משפחה דתית בשם פרידלנד, הרב אברהם פרידלנד ז"ל אשתו סימה ז"ל וששלושת ילדיהם, ורד, ורה ויוסף על איך איבדו 28 מבני משפחתם בגטו. ועל אלו שחזרו משם עם קעקוע של מספר על היד. על איך יוסף, ראה את ליליה בבית הכנסת כשהיה רק בן 13, והבין שזו אהבה ממבט ראשון, על איך הם התחתנו תחת חופה וקידושין ועל איך עלו לארץ הקודש. היא עוצרת לשאול מה אכלתי היום, ואני מנתקת את השיחה, אני לא אוהבת כשסבתא שומעת אותי בוכה. אני מתקשרת שוב ומסבירה שלא הייתה לי קליטה.. אני נכדה גאה של יוסף פרידלנד וליליה מרקושביץ'!! חשוב שנזכור את כל אלו, שבמותם ציוו עלינו את חיינו".

כמותה, גם יוצאת הריאליטי אלכסה דול כתבה "יום כל כך עצוב! לי למשפחתי לחבריי ולמכריי. אמנם סבתא רבה שלי הייתה חייה בזמן השואה ולמזלי הצליחה להימלט מידי הנאצים... בזכות זה אני קיימת ונושמת!". עוד הוסיפה, "משתתפת בצער כל המשפחות שספגו אבדות בשואה...משתתפת בצער אלו שחוו אותה ושמחה בשביל אלו ששרדו אותה... לא ייתכן שדבר כזה יקרה בשנית! לא נשכח. אמנם נולדתי באוקראינה אבל גאה להיות יהודייה כבר דורות ארוכים. בזכות סביי וסבותיי שהצליחו להימלט ומצאו מסתור באוקראינה ולא נפלו קורבן לרשע שהתחולל בעולם באותה התקופה... גאה להיות יהודייה".

לזכור ולעולם לא לשכוח . #neverforget

A photo posted by Omri Casspi Moshe (@omricasspi18) on

יום הזכרון לשואה ולגבורה. Holocaust Memorial Day in Israel

A photo posted by עידן רייכל Idan Raichel (@idanraichel) on

אבות, אמהות, זקנים, נערים. עם יקר שלי. עם הנצח.

A photo posted by Nathan Goshen (@nathangoshen) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully