וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זה עולה להם? מחירון הסלבס הגדול

9.12.2014 / 0:02

זה לא סוד שהמפורסמים בביצה המקומית לא מרוויחים המון כסף עבור האמנות שלהם - אבל מה שאתם כנראה לא יודעים, הוא שהסלבס עושים לא מעט כסף באירועים נוצצים. כמה מרוויחים יעל בר זוהר, אורנה בנאי, רותם סלע ועפר שכטר? וואלה! סלבס רושמת בהקפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקסימום 45 דקות - זה בדיוק פרק הזמן שלקח לכוכבת הטראש והריאליטי קים קרדשיאן לשלשל לכיסה חצי מיליון דולר. כל זאת במסגרת הופעתה במסיבה חגיגית במועדון בניגריה, שאליה הוזמנה על תקן אורחת כבוד. חצי מיליון דולר.

שכירת שירותיו של איש חשוב מאוד לאירוע השקה הוא לא דבר חדש. לא חסרות דוגמאות בשטח מרחבי העולם, כך שברור שקרדשיאן לא המציאה את הגלגל בכל הקשור לתעשיית ה"שלמו-לי-בשביל-להגיע-לאירוע". פריס הילטון, לצורך העניין, גרפה כ-750 אלף דולר רק בשביל לחייך באירועים. בתקופה שבה עוד נחשבה לשם דבר, ריהאנה קיבלה כ-700 אלף דולר, רק בכדי לשבת בשורה הראשונה בתצוגות אופנה במסגרת שבוע האופנה בפריז. משתלם? בהחלט משתלם.

קים קרדשיאן על השטיח האדום, 2013-14. GettyImages
חצי מיליון דולר! קים קרדשיאן/GettyImages
"אני לא אוהב לשמוע שהמפורסמים הם אוכלי חינם. בלעדיהם אין הצדקה לאירוע"

נראה שגם בישראל עלו על השיטה. בתעשייה שהכוכבים שלה בקושי מצליחים לסיים את החודש וגרים בדירת חדר (מקסימום שניים) במרכז תל אביב, נראה שגיחה קצרה לאירועים הפכה למעין חלוטרה פופולרית, שלא לומר עבודה צדדית משתלמת ביותר. עם זאת, בזמן שבארצות הברית מגלגלים סכומים בני שש או שבע ספרות - בביצה המקומית זה משתלם פחות. אז מה באמת קורה בתעשייה המקומית? כמה משתכרים הידוענים בארץ ומי מרוקן את הארנק למותג שחפץ ביקרו ומי מגיע בלי בעיות? האם קיימת חיה כזאת שמפורסם מגיע לאירוע ללא תמורה בכלל? נכון, בישראל של שנת 2014 הסלבס לא מקבלים צ'ק שמן כמו זה של ריהאנה, אבל היי גם כמה אלפי שקלים בשביל לבוא וחייך למצלמות זה נחמד, לא?

"זה נהיה הפקרות מה שהולך בתחום ההשקות", סיפר גורם בתעשיית הבידור לוואלה! סלבס, "אם פעם המפורסמים היו מגיעים עבור בושם או נעל, היום אתה יכול לשכוח מזה. מינימום שוברי קנייה במאות שקלים. אם לא אין בכלל טעם לפנות לסלבס", סיפר. מנגד, יחצ"נית ותיקה בתחום האירועים דווקא יוצאת להגנת המפורסמים ושיטת התשלומים. "אני לא אוהבת לשמוע שהם אוכלי חינם. בלעדיהם אין הצדקה לאירוע", היא מסבירה, "הם באים לעבוד ויש כאלו שרואים את זה בתור חסכון בהוצאות כמו שכר דירה וחשבונות, אני לא רואה בזה משהו בעייתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בר רפאלי. ניר פקין
באו רק בשביל להתחכך בגלאם של רפאלי. בר בתצוגה של "פקטורי 54"/ניר פקין

אז איך שיטת התשלומים עובדת? כמו בכל דבר, גם כאן יש מעמדות. מי שנחשב ל-"A ליסט", משמע כאלה שמדורי הרכילות ותוכניות הטלוויזיה חפצים בכך שפרצופיהם ושמם יעטרו כתבות עם שם המותג לידם בגדול, מקבל סכום של אלפי שקלים. בזמן שמפורסמים אחרים, משתכרים בסכומים נמוכים יותר. באמצע כמובן, יש גם מפורסמים שמרוויחים סכומים נאים, אך לא מפוצצים. "הכל תלוי במעמד ובגודלו של המפורסם", מספר בכיר בתעשייה, "הכל לפי רמת הסיקור ולפי האיכות שלו ושל הפרויקטים שהוא עושה. אין להשוות פליט ריאליטי למנחה תכנית בפריים טיים".

אך לא כל בעל מותג כזה או אחר משלם למפורסמים. יש מותגים שיכולים להרשות לעצמם שלא לשלם, מעצם היותם מותג חזק ובעל שם, כאלה שכל סלב היה רוצה להיות מזוהה איתו. כמו למשל תצוגות האופנה של מותג כמו "פקטורי 54", שבאירוע האחרון שכר את שירותיה של בר רפאלי לככב בתצוגה האחרונה - מה שגרר שלל סלבריטאיות בדרגות שונות לאירוע רק ששמן יופיע לצידה של בר ולצד שם המותג.

"מועדון ה-A ליסטים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך התעשייה מדברים על סכומי עתק ושיטות תשלום שונות, החל משוברי מתנה גבוהים דרך צ'קים שמנים וכלה במותגים ואנשי יחסי ציבור שמסכימים לתת כסף "שחור" במזומן. מי שכן הסכים להתראיין לכתבה, ציין שיש כמה דרגות סלבס. ה-"A ליסטים", כמו יעל בר זוהר משתכרים בסכום של כ-8,000 שקלים בכדי להגיע לאירוע, וגם האיוונטים שאליהם היא מגיעה נבחרים בפינצטה. מנחה "הכוכב הבא" ו"האח הגדול", אסי עזר, דורש על הגעה לאירוע סכום שנע בין 10,000 ל-15,000 שקלים וגם אותו לא תראו בכל אירוע יחצ"ני.

כוכבי שלישיית "מה קשור", הלא הם שלום מיכאלשווילי וציון ברוך, דורשים 8,000 שקלים ולעיתים גם 10,000. גם ארוסתו של ברוך, יאנה יוסף, תבוא לאירוע אם תשלמו לה בין 5,000 ל-7,000 שקלים. אך מקורות סביבה טוענים שיוסף לא מגיעה כמעט לאירועים, כך שאם תרצו בנוכחותה, תצטרכו להיפרד מעשירייה. עוד במועדון היוקרה, נמצאות אורנה בנאי, שתבקש סכום של 8,000 שקלים וגם רותם סלע, שתדרוש שבעת אלפים שקלים תמורת הגעתה.

עושים קופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הבא, תוכלו למצוא את השלישייה החביבה ביותר על יחצ"ני האירועים: איתי תורג'מן, אושרי כהן ועפר שכטר, שידרשו לא פחות מ-5,000 שקל בשביל להגיע להשקה ולחייך למצלמות הפפראצי. בגזרת הבנות תוכלו למצוא את דנה פרידר ואגם רודברג, שמבקשות גם הן סכומים שנעים באזור החמשת אלפים ש"ח ומעלה - ולרוב גם מקבלות.

במורד הסולם, ישנן יובל שרף וירדן הראל, שגובות 4,500 שקלים. לעומתן, חברתה הטובה של שרף, השחקנית קרן מור, תדרוש רק 3,500 שקלים תמורת הגעתה. באותה סקאלה נמצאת גם מי שנמצאת בלא מעט השקות ואירועים - יעל גולדמן - שתגרום לכם להוציא סכום שנע בין 3,000 ל-5,000 שקלים (כמובן שתאלצו להוסיף סכום נוסף אם תרצו שתגיע עם החצי השני שלה, אורי פפר). וכמה מלכת רחבת הריקודים, אנה ארונוב, תבקש ממכם תמורת התייצבות? סכום שנע בין 4,000 ל-5,000 שקלים.

בת זוג של אייל גולן? אז מה!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם ממשיכים לרדת בסולם המחירים, תוכלו להביא להשקה שלכם כוכבות כמו מיכל אמדורסקי ההריונית, שהגעה שלה לאירוע בתקופת ההריון הפכה למצרך מבוקש ותגרום לכם להיפרד מיותר מ-2,500 שקלים. נטלי דדון תדרוש בין 2,500 ל-4,000 שקלים, אבל את מרבית ההכנסה שלה היא מקבלת מפרופיל האינסטגרם שלה, שאותו היא מעדכנת בשלל תמונות ומוצרים שווים ביותר כמו סלבס אחרים.

מה עם רוסלנה רודינה, בת הזוג של אייל גולן? אם חשבתם שהקאמבק לזרועותיו של הזמר, ההיריון המתוקשר והלידה המרגשת הפכו אותה למצרך מבוקש בעולם ההשקות - אז טעות בידיכם. אפילו זה לא עזר לה, כך שהחברה של תסכים להגיע לאירוע תמורת סכומים שנעים בין 2,500 ל-3000 שקלים.

יש סלבס שממעטים להגיע לאירועים, כך שאם יגיעו - יעשו זאת כטובה אישית למען יחצ"ן או מקורב

את תחתית הרשימה מאיישים כפי שאתם יכולים לנחש פליטי הריאליטי, שמנסים לנצל את חמש עשרה דקות התהילה שלהם במהירות, רגע לפני שייעלמו לתהומות השכחה. מעטים ממשיכים לאייש את מדורי הרכילות כמו ליהיא גרינר ואביבית בר זוהר, שמחיר להגעה שלהן נע בין אלף שקלים עד 2,000 (במקרים מסוימים אף עד 4,000 ש"ח) ופליטים נוספים מבית "האח הגדול" ותוכניות ריאלטי נוספות, שאפילו תמורת מוצר או מתנה (או אזכור שמם במדורים השונים) ירוצו לעבר ההשקה הקרובה.

במהלך התחקיר צצו שמות של סלבס שממעטים להגיע לאירועים, כך שבמידה ויגיעו להשקה – הם יעשו זאת כטובה אישית למען איש יחסי ציבור או מקורב להם, וכך שפעמים כל מטרתם היא לפרגן. כמו כן, ישנם סלבס שנוכחתם על השטיח האדום באירועים שונים הוא מקרה נדיר, כמו יעל פוליאקוב ועדי אשכנזי, הראל סקעת, קרן פלס ומירי מסיקה או אייל גולן, שגם אם יגיעו סביר להניח שלא יבקשו כסף.

נינט טייב. ניר פקין
מכתיבת טרנדים! נינט טייב/ניר פקין

כעת, קבלו את הטרנד החדש והלוהט באירועי היח"צ: סלבס המשמשים כתוכנית אומנותית, עולים לעמדת הדי ג'יי או כמנחים לוהטים - ובעצם כך הופכים את עצמם למקור העניין וסוחפים אחריהם אנשים שונים. מי שעשתה קריירה נוספת מעמדת הדי ג'יי היא נינט טייב, שמלבד קריירת שירה, מטפחת כבר שנים קריירה צדדית כתקליטנית באירועים ומסיבות שונות. נינה, עושה מהג'וב הנחשק לא מעט כסף. לקוח שרוצה את נינט באירוע שלו, אבל נתקל בסירוב (כי נינט לא הולכת לאירועי יח"צ), מזמין אותה תחת כובע של תקליטנית, ובכך בעצם זוכה לתמונה שלה באירוע שלו. כמה יעלה התענוג הזה? כ-8,500 שקלים חדשים.

התגובות: "מה שטוב לקרדשיאן טוב גם לנו"

וואלה! סלבס פנתה לסוכנים של כל המפורסמים ששמם מופיע בכתבה. להלן התגובות.

מהסוכנות של בועז בן ציון נמסר בתגובה: "אני חושב שמה שטוב לקים קרדשיאן טוב גם לנו, ובכלל פלאשים משזפים במיוחד בחורף. והכי חשוב כשאומרים תג מחיר לזה בדיוק מתכוונים".

מהסוכנות של זוהר יעקובסון, סרבו להגיב לידיעה.

מסוכנות ADD מסרו: "אין תגובה".

שרית מאירי מסוכנות "שרית ולורנס", המייצגת את יאנה יוסף, סרבה להגיב.

מסברס הפקות נמסר: "כעיקרון הן שלנו כסוכניהם והן של האומנים, אנו נמנעים מלהגיע לאירועי השקה שמעורב בהם תשלום. אכן ציון ושלום הגיעו לאירועי השקה פעם אחת כטובה למפיקה ופעם שנייה סוכם מראש שהכסף יעבור לתרומה. מעבר לזה השניים לא מגיעים לאירועי השקה בתשלום".

רותי מרום מסרה בשם נינט טייב: "אנשים הולכים לעבודה ומקבלים על כך שכר. סטארט אפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully