וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד אריתראי תובע את יעל אבקסיס: "התייחסה אליו כחפץ"

וואלה! סלבס

8.12.2014 / 0:00

אי מסירת הודעה על תנאי העסקה, הפרשי שכר, אי עריכת שימוע ומתן פיצויים, חוסר תשלום דמי הבראה ופדיון חופשה - אלה רק חלק מהטיעונים של עובד אריתאי נגד מסעדה בבעלותה של השחקנית יעל אבקסיס. וואלה! סלבס משפט

יעל אבקסיס. ניר פקין
מי תובע? יעל אבקסיס/ניר פקין

"מרבה נכסים מרבה דאגות", אמר פעם מישהו חכם שוואלה! סלבס לא מכירה. כנראה שהמשפט הזה יותר מתקף עבור השחקנית יעל אבקסיס, שבימים אלה עומדת כנגדה תביעה של עובד אריתראי שהועסק במסעדה שבבעלותה.

בימים האחרונים, הוגש לבית המשפט לענייני עבודה כתב תביעה על סכום של למעלה מ-220 אלף שקלים. זאת, לאחר שעובד אריתראי שהועסק על ידי המקום טען כי במסעדה התל אביבית "ברנר 2", אשר נמצאת בין השאר גם בבעלותה של אבקסיס, "התייחסו אליו כחפץ" וכן לא העניקו לו תנאי העסקה הולמים.


עוד סיפורי סלבס:
הקמפיין המדליק של בר רפאלי ודנה אינטרנשיונל
בקרוב אצלה: אור גרוסמן מאורסת בפעם השנייה
BFF: מיה דגן ועדי אשכנזי משתוללות יחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסכת העסקה מזעזעת". כתב התביעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכושי עשה את שלו - הכושי יכול ללכת"

מכתב התביעה שהגיש עורך הדין ערן כהן, עולה כי בעליו של בית הקפה המדובר העסיקו את העובד הזר כעשר וחצי שעות ביום (ללא הפסקות!), במשך שישה ימים בשבוע - דבר המנוגד לחוק. אם לא די בכך, השכר הממוצע שקיבל היה 13.5 שקלים לשעה, שהוא (למקרה שאתם לא יודעים), נמוך בהרבה משכר המינימום, זאת ללא מתן תשלום על שעות נוספות. "הנתבעת הונתה גם הונתה והתייחסה לתובע כאל חפץ", כך נטען.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין בעלי המסעדה - גם יעל אבקסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף טוען אותו עובד כי בתחילת שנת 2014, ביקש ממנהל המשמרת חופשה בת שלושה ימים, זאת על מנת לצאת להפגנה נגד החלטת המדינה לכלוא עובדים זרים במתקן חולות. מנהל המשמרת אישר לו את החופשה ואף התקשר לאחר מכן לשאול בשלמו. באותה שיחת טלפון ביקש התובע להאריך את החופשה בשלושה ימים נוספים ולא סורב.

עם זאת לאחר שהפליט האריתראי חזר מחופשתו, "פוטר התובע בו במקום על ידי מנהל הנתבעת, באופן מיידי ללא קיום חובת שימוע, וללא מתן הודעה מוקדמת כדין", נטען בכתב התביעה. "במקרה דנן, מקבלות מילות השיר משמעות תרתי משמע - 'הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת'".

מאותו הרגע, החלה סאגה נוספת. התובע פנה לנתבעת על מנת לקבל את שכרו עבור עבודתו בחודש דצמבר. עם זאת רק לאחר תקופה ארוכה בה "כל יום התבקש לחזור למחרת היום, ניאותה הנתבעת, משראתה כי התובע לא מתייאש, לתת בידו המחאה על שכרו באיחור רב תוך הלנת שכרו". עוד ממשיך כתב התביעה ומוסיף, "ההמחאה שניתנה לתובע לא כובדה בבנק. כשחזר התובע לנתבעת ודרש את שכרו, קיבל המחאה נוספת בגין שכר חודש דצמבר, שגם היא לא כובדה. לבסוף, קיבל התובע את הכסף המגיע לו".

פיצוי בסכום של 221,675 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלית ברירה פנה התובע לעמותת 'קו לעובד' בבקשה לעזרה אל מול הנתבע. לצערו, גם הפניות של העמותה עלו בתוהו. עוד נטען במכתב כי "כפי שעולה מתלושי השכר שהפיקה הנתבעת לתובע, הרי שחישוב שכרו של התובע הוא פיקטיבי ומטרתו לטשטש ולעוות את הנתונים על מנת לפגוע בשכרו של התובע".

כתב התביעה מגולל טענות רבות של התובע כלפי בית הקפה ובעליו, כשבסופו דורש העובד מהבעלים לפצות אותו בסכום של כ-221,675 ש"ח, תוך שהוא מפרט את הסכום לפי סעיפים המובאים כאן.

תגובתה של יעל אבקסיס לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.


וואלה! סלבס תבעה את אמא שלה, אחרי שזו הכריחה אותה לנקות את השערות שלה מהכיור.


רכלו על התביעה נגד המסעדה של אבקסיס בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully