וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע בזמן: עם ברי סימון

וואלה! סלבס | צילום: קוקו

13.1.2012 / 3:16

בבית האח הגדול, ברי סימון היא קדושה מעונה המנסה לגרום לדיירי הוילה להבין שיש דעה אחת בבית, דעתה. אך ביקור קצת בארכיון חושף פנים אחרות לחלוטין. וואלה! סלבס מענטזת

שנות השמונים היו השנים היפות בחייה של ברי סימון, פלא שאחריהן החליטה לחזור בתשובה? מי שנחשבה לאחת הנשים הכי סקסיות ומפורסמות במדינה, כיכבה במדורי הרכילות של כל העיתונים הגדולים לצד טקסטים שלא משאירים שום מקום לספק. וואלה! סלבס ליקטה עבורכם מספר ידיעות לוהטות מעברה של רקדנית הבטן המפורסמת.

"ברי סימון מפגינה רגל חטובה", מבטיח מדור הרכילות של עיתון "העולם הזה" במרץ 1985, "היא היתה האטרקציה ב'ערב לגבר', שאירגן יענקלה טל. תוך כדי ריקודיה", מסביר העיתון, "היא העניקה טיפול אישי לכמה גברים, כאשר הצמידה את החזה אל פניהם". מעניין מה חברתה זיווה ("אין בארץ מוח עצם והיא רוצה להראות רגל") היתה אומרת על זה. "אחרים, שנסחפו עם הקצב ותנועותיה הסקסיות", ממשיך הכתב, "קיפצו ממקומם ורקדו איתה בלהט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העולם הזה" 24/4/1985/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מאלו שזכה ל"טיפול אישי" מסימון הוא הזמר אריק סיני, המצולם לצידה של הרקדנית באותו הגיליון, כאשר חברתו "המעושרת" טלי ריקליס (אז "הרקדנית" טלי יאיר), מחייכת לה מהצד בעונג. התמונה צולמה רק כמה שבועות לפני שטלי נסעה לשוודיה, על מנת לפזז מאחורי יזהר כהן. "מאחוריהם", מתרגם המדור את התמונה, "מנועעת את בטנה וכל יתר אבריה, רקדנית הבטן ברי סימון, שרקדה לא רק על הבימה, אלא גם על השולחנות".

חודש לפני זכה גם שגריר ישראל במצרים, אייבי נתן, לבהות בנכסיה הרוטטים של סימון, כאשר הפציעה בחגיגות יום השנה ה-19 לטיסתו של נתן למצרים. עוד בהו בפלא: יעל דיין, אמנון רובינשטיין ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העולם הזה" 6/3/1985/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית האח הגדול סימון אוהבת לדבר על צניעות, ענווה ואהבת השם, אך עשרים וחמש שנים אחורה, המנטרה הזו לא היתה יכולה להיות רחוקה יותר מהרקדנית הפרובוקטיבית.

מי שהתחתנה בגיל 14 וחצי, והביאה ילד לעולם, כמה חודשים אחרי, הפכה עד מהרה לאושיה הכי מפורסמת בחיפה, וזאת בזכות אינספור דרמות בהן היתה מעורבת, שכללו בין השאר אלימות וגירושים. כתבה של עמנואל רוזן ממוסף "סופשבוע" במרץ 1985 מספרת שסימון התחילה את הקריירה כקוסמטיקאית. הוריה רכשו עבורה את הציוד הדרוש ושכרו לה לוקיישן נחשק. השקעה שנכשלה בתוך חצי שנה, כאשר סימון הודיעה שהיא רוצה להיות רקדנית. אמרגן צעיר ארגן לה הופעות וסימון, שהיתה רקדנית צנומה וכושלת, הצליחה לסחוט תשועות מהקהל בעיקר בזכות סיפורה הטראגי.

טיול קצר למצרים, שם למדה את רזי המקצוע, גרם לברי הצעירה להבין איך מנענעים באופן שיגרום לגברים לשלוף מזומנים ולהדביק לה על המצח. עם חזרתה לארץ רכשה כמה שמלות בעלות של 1000 דולר לשמלה והחלה לגבות 250-400 דולר להופעה של חצי שעה-שעה. תלוי בלוקיישן והקהל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העולם הזה 31/7/1985/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילדה מסכנה למיליונרית

הילדה המסכנה מחיפה החלה לפזז במסיבות של העשירים והמפורסמים, בוילות בסביון ואפילו הוזמנה לאירועים ממשלתיים. תמונות פפראצי מאותה תקופה חושפות סימון עשירה ונוצצת, ההיפך הגמור מאותה בחורה שמדכאת את האווירה בוילה הכי מפורסמת בארץ. "מיליונרית עם שתי דירות וב.מ.וו", מבהיר הכיתוב מתחת לתמונתה, שם נראית סימון כשהיא חנוטה במעיל פרווה יוקרתי.

בתמונה אחרת של סימון, שפורסמה גם היא בעיתון "העולם הזה", הפעם בדצמבר 1987, נראית הרקדנית כשהיא דחוסה בתוך שמלת עור זעירה ורגליה חשופות לחלוטין. מי שהצליח להוריד עיניו מהתמונה וגם זכה לקרוא את הטקסט, גילה שברי הגיעה למסיבה כאורחת ולא כרקדנית-בטן. "חליפת העור שהיא לבשה היתה הדוקה ביותר, ומדי פעם גם חשפה את רגליה". שיא הסטייל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העולם הזה" 16/12/1987/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ריקודי בטן זה מצווה"

בתחילת שנות התשעים סימון זכתה לחוש את נחת זרועו של הממסד הדתי, כאשר הרב של עפולה סירב לחתן זוג, אם בחתונה תופיע רקדנית בטן. הופעתה של סימון בוטלה והרקדנית יצאה להגנת המקצוע בכתבה גדולה שעיתון "ידיעות אחרונות": "אני מופיעה לפני שגרירים, חברי כנסת, שרים ראשי ממשלה. בדיוק השבוע הופעתי בחתונה של תימנים מאד דתיים ולא ראיתי שזה מפריע להם". סימון לא מתבלבלת וממש כפי שהיא עושה בימים אלו, גם אז שלפה את ספר התורה שכרגיל עמד לצדה, "אפילו בתורה כתוב שזאת מצווה, לשמח חתן וכלה", הטיפה הצדקת, "ריקוד בטן זה מין טקס שנוצר לפני 3000 שנה. רקדנית בטן מסמלת את אלילת הפיריון", הסבירה, "גם מרים הנביאה יצאה בתופים ומחולות", היא סיכמה. לבסוף תהתה בקול: "כבר אי אפשר לשמוח במדינה הזו? רק לחטוף סקאדים וסכינאים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully