וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשכח": מפורסמים מכבדים את זיכרון השואה

וואלה! סלבס

28.4.2014 / 10:31

יחד עם כל תושבי ישראל, אנשי תעשיית הבידור המקומית הביעו ברשתות החברתיות את רגשותיהם לגבי זכר השואה והגבורה, לצד חוויות אישיות שלהם ביום הקשה. וואלה! סלבס זוכרת

לצד שאר תושבי עם ישראל, גם אנשי תעשיית הבידור המקומית מתייחדים היום (ב') עם זכרון קורבנות השואה, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. השנה, ידוענים רבים שהכירו בעצמם ניצולי שואה, או כאלה שהם דור המשך לקורבנות וניצולי התקופה הארורה ההיא - משתפים את החוויה האישית שלהם, ברוח התקופה, ברשתות החברתיות.

לאה שנירר, המעושרת שהיא דור המשך לניצולת שואה, כתבה על אמה ששרדה את הזוועות. "אמא גיבורה ואהובה שלי! את זו שהענקת לי השראה וכוח לחיים", סיפרה. "למרות ששרדת אף ניסויי התופת של הצורר מנגלה, תמיד שיננת את המשפט: 'כשאתה מבורך, העבר זאת הלאה'. משפט חכם וחשוב זה מוביל אותי בחיי. אמאל'ה אנחנו כל כך גאים בך, את מהווה דוגמא לעולם. שרק תהיי לנו בריאה".

הדוגמנית בר רפאלי, צייצה מתוך הסרט "הנער בפיג'מת הפסים" - וכתבה באנגלית "תמיד לזכור ולא לשכוח. הקשיבו לסיפורים, תעבירו אותם הלאה. תאהבו אחד את השני, קבלו את כולם. כולנו זהים". כמוה, גם השחקנית מיה דגן ציינה שמדובר ב"יום עצוב. לא לשכוח כל יום, לא לשכוח את הגיבורים האלה שהם עדות חיה לזוועות. באופן הזוי ונוראי רובם גם היום חיים בצורה מחפירה".

השחקן אורי פפר, התייחס גם הוא למצבם של ניצולי השואה, כשכתב כי "50 אלף מהניצולים חיים מתחת לקו העוני פה בישראל (אחד מתוך ארבעה ניצולים). תעודת עניות לכולנו". בדומה, עשה גם שלום מיכאלשווילי, שהציע כי "במקום לשדר את הסרטים העצובים הרגילים שגומרים לנו את שק הדמעות, אולי תשדרו תמונות של אלה ששרדו את השואה ואין להם היום מה לאכול. אין להם כסף לתרופות, אין להם עם מי לדבר ואין להם תקווה". עוד הוסיף כי, "בושה וחרפה שבמדינת ישראל יש ניצולי שואה חולים ורעבים. ככה יראה העתיד של הילדים שלנו כי כאלה אנחנו. אם לא נתעורר, נרדם. לתמיד".

ויש את אלה שבקשו לשתף סיפור אישי וקרוב ללבם, כמו המגישה לירון ויצמן שכתבה כי "כשאתה 'דור שלישי', אז חוץ מכותרת מכובדת, מונחת על כתפיך אחריות של ממש. לא ביקשתי אותה, לא עבדתי עבורה. ככה יצא. כשמונה שנים לאחר מות סבתי, בתיה ויצמן, ניצולת שואה, שאיבדה את כל משפחתה בתקופה הארורה ההיא ובקושי שרדה בעצמה, אני מרגישה חובה לומר, להכריז אפילו: אני כאן כדי לזכור".

מיכל אמדורסקי העלתה לרשת צילום שלה עם סבה, כשכתבה "סבא שלי מרטין נידרמן ניצול שואה. אבא שלי אלבי נידרמן ניצול שואה. לזכור ולא לשכוח לעולם ולהעביר הלאה!". הדוגמנית אור דניאל, צרפה תמונה לצד הכיתוב "אני נכדה גאה לארבעה ניצולי שואה. לעולם לא אשכח. ולעולם ולא אסלח".

ג'ודי שלום ניר מוזס, שיתפה שהיא "מנסה ולא מסוגלת להביא את עצמי לצפייה בטלוויזיה ביום השואה". עוד הוסיפה, "מעולם לא צפיתי בשום סרט שמתאר את התקופה הארורה ההיא, לא קראתי ספר בנושא. לא שמעתי הרצאות, לא מסוגלת. רואה מול עיניי את סבא נחמן, סבתא מלכה ושבעת דודיי ודודותיי שנטבחו יום לאחר שאמי בהיותה בת 14, נמלטה בעידוד הוריה מביתה החמים ליער... שישה מיליון. למה?".

ג'קי אזולאי, כתבה ספרות על זרועה וצילמה תמונה עם המספר בדומה לזה שנחרט על עורם של יהודים במחנות הריכוז, לצד המשפט: "אם היה אפשר לקעקע על הגוף, זה הקעקוע היחידי שהייתי עושה כדי לא לשכוח לעולם!".

גיא פינס, צירף תמונה של בני משפחתו וכתב כי "האנשים הגלותיים האלה, במסגרת המשוננת, בשחור לבן, ברחו בעור שיניהם מפולין, השאירו מאחור את המוני אחיהם ואחיותיהם והוריהם ולשונם, שלא שרדו. סבתא רבא היחידה ששרדה, עם מספר על היד, בישראל, בחוסר כל, הם נפגשו איכשהו התחילו מחדש ונולדו להם ילדים ונכדים ונינים, גם אני. אותם, העצב תמיד ליווה, יום יום, לא רק ביום השואה. מקווה שהעצב ישרוד איתנו כמזכרת נצח".

אסתי גינזבורג, צייצה כי "דווקא ביום השואה הזה, כשהייתה עלייה השנה במעשי האנטישמיות נגד יהודים בעולם, זו חובתנו וזכותנו תמיד לזכור ולהזכיר לעצמנו ולעולם כולו מה העם שלנו עבר, ומה לא ניתן לעולם שיחזור שוב".

הדוגמנית סיון קליין, העלתה לרשת תמונה יחד עם סבתה, בצירוף הכיתוב "סבתא שלי טובה שמחוביץ. ניצולת אושוויץ, צעדה במארש המוות וניצלה. מראה לי מהו חוזק יום יום. אוהבת אותך".

ליאור נרקיס, כתב "נזכור ולא נשכח את כל אותם 6,000,000 היהודים שנספו בשואה יהי זכרם ברוך. עם ישראל חי וקיים!"

בעוד שמיקי בוגנים, שיתף חוויה עצובה שחווה היום. "נוסע במונית בדרך חזרה מחבר. הנהג איש דיי נחמד. נהג: 'יום אבל עשו לנו אה'. אני: 'כן, עצוב'. נהג: 'אבל מה קשור הכל סגור, מילא יום הזיכרון אבל שואה. מה אם אני רעב?'", כתב והוסיף, "אני: 'תאכל בבית טונה במים', בטון שמי שמכיר אותי מכיר. נהג: 'אין דבר יותר מגעיל בטונה במים'. אני: 'תנסה תאי גזים. וקח עודף'. יזכור!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully