וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולגות נגד אלי יצפאן: "זקוק לטיפול נפשי"

וואלה! סלבס

20.3.2013 / 0:07

תחקיר מיוחד: קללות, איומים, צרחות והתקפי הזעם של אלי יצפאן - מתברר שכשהמצלמה כבה, האיש המצחיק מהטלוויזיה חושף פנים לא כל כך נעימות. וואלה! סלבס במסמך אנושי מזעזע

לפני שבועות ספורים צלצל הטלפון של הקומיקאי אלי יצפאן. על הקו הרכילאית ליאורה גולדנברג שטרן, שביקשה לברר את סטטוס היחסים שלו ושל אשתו, גלית. יצפאן, שנחשב לאחד מאנשי הבידור המוערכים בישראל, איבד את קור הרוח על פי עדי ראיה, והתפרץ על העיתונאית. הנוכחים במקום העידו כי הבדרן דיבר אליה בשפה שכללה אלימות מילולית וקללות עסיסיות - שלא השאירו מקום לדמיון באשר למה שהוא מאחל לה. "אני אגמור אותך", "שתחלי בסרטן בכל הגוף" ועוד אמירות שכל בן אנוש היה מתגרד למשמען.

אך נראה כי השיחה הנוראית עם אשת התקשורת, היתה רק יריית הפתיחה למבול אינסופי של תלונות ושיחות שהגיעו למערכת וואלה! סלבס, הקשורות בהתנהלותו של יצפאן. בין השיחות, ישנן עדויות של אנשי תקשורת, גורמי הפקה ואנשים שעבדו עם הקומיקאי בעבר, שמפריכות את ההשערה כי מדובר בתקרית חד פעמית, ומוכיחות כי זוהי צורת התנהגות שנמשכת שנים רבות.

יצפאן, שבמשך שנים מתפרע בכישרון רב על המסך בתוכניות כמו "פספוסים", "שבוע סוף", תכנית האירוח בכבלים שנשאה את שמו, וכן מככב בימים אלה בתכנית הסאטירה של ערוץ 10 "בובה של מדינה", ידוע בקרב גורמי הפקה כאדם בוטה, מתלהם ואכזרי - כזה שלא מפחד לדבר בגסות אל השחקנים שלצדו כמו גם אל אנשי הצוות שעובדים עמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוחקים איתו? אלי יצפאן עם רעייתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האדם אולי נורא מוכשר, אבל יש הבדל גדול בין איך שהציבור מכיר אותו לבין ההיכרות של אלה שעובדים לצדו. הוא מוציא מהפה דברים איומים מבלי להרגיש אשמה, ברגע", מעיד גורם שעבד לצדו של יצפאן. "זה מרגיש מאוד אלים, על גבול ההפרעה הנפשית, כי מדובר בעצבים אמיתיים. ההתפרצויות שלו על הסט הן בדרך כלל על טענות לגיטימיות, כמו עיכובים או תקלות - אבל בכל חיי המקצועיים לא נתקלתי בצורה מטונפת של ביטוי אישי".

גורם הפקה נוסף העיד כי "כשהוא נכנס לאולפן, הוא לא אמר שלום. ידענו שצריך להיות זהירים מאד. נכנסנו לחדר שלו ושאלנו אם אפשר להגיש לו קפה, הוא בתגובה צעק 'לכו תקנו לי מבחוץ! לא אמרתם שאתם תכינו לי את הקפה. אני רוצה מבחוץ. רק משם תקנו לי ושזה יהיה על התקציב של ההפקה!'. הוא גרם לאווירה קשה". עוד הוסיף כי "הוא מצחיק מאוד כשהמצלמה פועלת, אבל כשעושים קאט - החיוך יורד. פחדנו לצחוק, נזהרנו כל הזמן. בכנות, מסכנים אלו שעובדים איתו באופן קבוע".

איים "לתלוש ידיים ורגליים"

נראה כי עד היום נשמר קשר שתיקה באשר ליצפאן, שכן הקולגות העדיפו שלא לספר על צורת התנהגותו. אך בהפקת "בובה של מדינה", המצב ככל הנראה התדרדר, מה שגרם לרבים לפתוח את הפה. בין המקרים הזכורים לאנשי ההפקה, צוין אחד בו יצפאן נשמע צורח בסט התוכנית על כך שצריך לפטר את ה"סאונדמן האפס הזה", איחל למפיקה בתכנית שיפול עליה עמוד תאורה כדי שתמות - רק כי מצלמה לא עמדה במקום. בנוסף, איים "לתלוש ידיים ורגליים" לעובד אחר באולפן, ואפילו צרח על אחד התאורנים הוותיקים במקום - "מי הסנדלר שעושה תאורה, הביאו אותו מכלא נווה תרצה?". לדברי גורמים שונים בתעשיית הטלוויזיה, זהו רק קצה הקרחון בעניין התנהגותו הבלתי הולמת של יצפאן.

"כשאחד העובדים החליט לא לשתוק ופרסם סטטוס זועם בפייסבוק על מה שאמר לו יצפאן, היה מי שדאג להסיר אותו, למרות שמדובר בדף האישי שלו", מסביר לוואלה! סלבס גורם אחר שמעורב בהפקה. "הוא אדם שזורק ושובר חפצים על הסט, בועט בדברים באולפן מתוך תסכול כלשהו, איזה קונפליקט פנימי ונפשי. כנראה שיש לו הפרעה כבדה". לדבריו של גורם אחר, העבודה על כל תכנית הומור אמנם לא פשוטה, אך כשבקשו מיצפאן להקליט חלקים ממנה מחדש - התגובה שלו כללה התפרצות זעם, גם מול קהל שמגיע לאולפן. "כשהוא משפיל מישהו ויושבים מאות אנשים שצוחקים על חשבונו של אדם שרק עושה את עבודתו, העלבון הוא כפול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ליצפאן היו בחודשים האחרונים טענות כלפי ההפקה, החל מרמת התסריט שלא היתה לרוחו ועד לתפקוד של השחקנים סביבו, בהם המנחה אלי בן דוד (עליו אמר "בגלל שאתם כותבים חרא, אתה מגמגם ונראה רע על המסך") וחברי "שלישיית מה קשור" - אסי ישראלוף, ציון ברוך ושלום מיכאלשווילי. "כשהוא החליט שאין לו זמן לטייק נוסף שכלל את כולם, השלושה ביקשו שיישאר, ממש עם דמעות בעיניים. זה פשוט לא עניין אותו, הוא קם ועזב", סיפר עד ראיה נוסף.

"הוא אדון וכולם המשרתים שלו"

אם לא להסתמך על העדויות, מצבת העובדים בהפקות "בובה של לילה" ו"בובה של מדינה", תוכל להעיד על המצב העגום. רק לאחרונה פרשו מהתכנית ארבעה במאים, מפיקה ומנהל הפקה. תאורנים, אנשי סאונד ועוזרי במאי עזבו גם הם, כך על פי מקורות בהפקה, בגלל התנהגותו של הקומיקאי. בנוסף, לא נמצא עורך ראשי לתכנית, שתופעלה במשך כשבועיים על ידי מנכ"ל ערוץ הספורט שייצר את התוכנית. הכל, לטענת הגורמים, בגלל התנהגותו הקשה של הבדרן. "את האמת, הוא צריך טיפול נפשי. מכיר את 'אדונים ומשרתים'? אז הוא אדון וכולם המשרתים שלו. גם בתכניות קודמות שלו, כולם עמדו דום כשדרש משהו, כדי שלא יתפרץ. הוא היה מיובש זמן רב בגלל הפקות ששרף".

- אז למה אף אחד לא דיבר על זה בגלוי עד היום?

"אנשים רצו להתפרנס בכבוד. כשתכנית מצליחה ועושים ממנה כסף, יש כאלה שחוששים לאבד את פרנסתם, אז ספגו את זה", מסביר גורם בתעשיית הטלוויזיה. "אף אחד לא העז להתעמת איתו, עד לאחרונה, כשהתלוננו למנכ"ל ערוץ הספורט (שמפיק את התכנית). יש טאלנטים ש'מרימים את האף', אבל באלימות, צעקות והשפלות כמו שלו? דבר כזה לא היה כאן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוחקים או בוכים? חברי "מה קשור" עם יצפאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי דיווחים בתקשורת, בחודשים האחרונים התרבו התלונות מצד עובדי במה בתוכנית "בובה של מדינה" נגד יצפאן, בטענה כי דיבר אליהם בבוטות ותקף אותם באופן מילולי. לפיכך, ערך מנכ"ל ערוץ הספורט, תומר תורג'מן, שיחת בירור עם הבדרן ועם סוכנו, בועז בן ציון, שמצדו הגיב כי ייתכן שלא הבינו את ההומור של השחקן. עם זאת, קולות בהפקת התכנית נפגעו גם מתגובת מנהלו הקרוב, שהוגדרה כ"חוצפה. מה זה הומור? זו בפירוש אלימות". עוד הסכימו לגלות לוואלה! סלבס כי כמה עובדי צוות פנו להנהלת הערוץ, שהסבירה להם כי התכנית נמכרה לערוץ 10 יחד עם יצפאן, כך שאין אפשרות להפסיק את עבודה עמו בקרוב.

"יצפאן הוא מקצוען אמיתי"

לעומת זאת, ישנם גורמים שיודעים להלל את האיש ופועלו. למשל, אלה שעבדו עמו בהפקת "להפיל את המאסטר", ומספרים על איש מקצוען שיודע את העבודה. "שמעתי לא מעט דברים על האיש לפני שהתחלנו לעבוד", סיפר גורם שעבד בהפקה, "אבל לא נתקלתי בדברים האלו. להיפך, אלי הוא מקצוען אמיתי, הוא היה מגיע מתקתק עבודה כמו שהרבה אחרים לא יודעים".

גם הקומיקאי נדב אבקסיס, שעבד איתו על "בובה של לילה", יוצא להגנתו של יצפאן. "אני באמת לא מבין מה אנשים רוצים ממנו" , אמר בנחרצות, "לפני 'בובה' לא ממש הכרנו ולמרות זאת הוא הלך לבמאי ואמר לו שאני חייב לקבל דמות בתכנית. הפרגון הזה הוא לא דבר מקובל או שגרתי בקרב אנשי התעשייה", מספר אבקסיס על נשמתו הטובה של הקומיקאי, "באחד הפרקים היה חיקוי שהיה עלול להעליב את הקהילה ההומו-לסבית. יצפאן נעמד על רגליו האחוריות ולא הסכים בשום אופן שהקטע יצולם. הוא אמר 'על גופתי המתה שזה יהיה בתכנית', כך שהורידו את הקטע". מלאך או שטן בעבודה? נראה שהתשובה תלויה באלה שחוו את זעמו.

אלי יצפאן. אביב חופי
זכה גם לפרחים. יצפאן/אביב חופי

תגובות

העיתונאית ליאורה גולדנברג שטרן מסרה בתגובה: "במשך 22 שנה אני משמשת כעיתונאית חברה ומתייחסת ברצינות למשלח ידי, שכולל הרבה פעמים שאלות שלא נעימות לא לנשאל ובטח לשואלת. זה לא התענוג הגדול ביותר להתקשר לאדם ולשאול אותו על מערכת יחסיו עם רעייתו. התקשרתי אליו בשיא הנעימות, כשנתקלתי במופע אימים. שום מחלת 'הפרה המשוגעת' לא בטאה קולות אנושיים כה מזעזעים, אלימים ובוטים. הבדרן שמשלם כסף כדי להתפלל בחברת חכמי התורה, איחל לי ברכות כאלה, שאם הרב עובדיה וחבר מרעיו היו יודעים שאחד מחסידיו מאחל לעיתונאית, אם לילדה ובת להורים חולים, כנראה היו מוקיעים אותו מהקהילה".

"הפליאה הגדולה שלי היא דווקא על מנהלו, בועז בן ציון, שהגיב על התקרית ואמר שכל מה שיצפאן אומר נעשה ברוגז וחינניות. מפליא אותי לחשוב שאדם שסבל מאלימות של הבדרן המנוח דודו טופז, מגן בחריפות על האמן שאותו הוא מייצג, בגין התנהגותו המחפירה. אם בן ציון חושב שזה מצחיק, אז אולי כדאי שהוא ויצפאן יתרמו את כספי הבידור לנזקקים. בניגוד ליצפאן, אני מאחלת לו אריכות ימים ועוד שנות בידור רבות. רחמי על אשתו וקרוביו, שסופגים חדשות לבקרים אלימות כל כך קשה ומייסרת".

בערוץ הספורט, המפיק את התכנית, בחרו שלא להגיב לטענות.

מערוץ 10 נמסר: "צוות התכנית 'בובה של מדינה' מורכב מגדולי הקומיקאים בארץ שעובדים יחד שנים ונהנים מעשייה משותפת שמבוססת על אהבה גדולה למקצוע וכבוד הדדי אחד לשני. כל הרגעים המטורפים שקורים במסגרת הדינמיקה שלהם על הסט משודרים מידי רביעי בתוכנית עצמה. הבטחנו לעשות פה שמח ואנו גאים לקיים."

אלי יצפאן מסר: "אין לי מה להגיב. דברו עם הסוכן שלי".

בועז בן ציון, סוכנו של יצפאן, סרב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully