וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדונה הופיעה בישראל: ”אם יהיה שלום במזרח התיכון - יהיה שלום בכל העולם”

עינב שיף; צילומים: נמרוד סונדרס

31.5.2012 / 20:30

מלכת הפופ פתחה את סיבוב ההופעות העולמי שלה באיצטדיון רמת גן עם מופע גרנדיוזי, עקיצה לליידי גאגא ומסר לאומה: ”אי אפשר להיות מעריץ שלי בלי לרצות שלום". צפו בווידיאו

נמרוד סונדרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

23:27: זהו, תם הטקס. מדונה חתמה את מופע הפתיחה לטור עולמי שעוד יילך וישתכלל. יש משהו מרגש בלהיות הראשונים בעולם שרואים את ניסוי הכלים של הגברת הראשונה של עולם הפופ. מרגש לראות שמדונה עדיין מאמינה בפופ כדת לא פחות חזקה מהקבלה. בחירת השירים היתה לקויה בעיני רבים, אבל במונחים של הפקה, שואו וסטנדרטים - מדונה היא עדיין מלכת הפופ, לא יעזור בית דין. וד"ש לליידי גאגא.

23:25: מדונה אומרת "שלום, סאלאם", מודה לקהל ויורדת מהבמה. האורות נדלקים לצלילי פלייבק של "Holiday", שיר שהיה נחמד אם היה מבוצע בהופעה הערב.

23:22: מדונה מבצעת את "Celebration", רוקדת וקופצת מלווה בצוות הרקדנים המצוין שלה על הבמה. קשה להשוות את זה ל-"Ray of Light", שהוא לא עוד שיר דאנס, אבל מדונה עדיין חיה את האתוס.

23:12: הקהל ביקש והקהל קיבל: "Like A Prayer" מתחיל ומדונה שרה אותו לא עם הקול של פעם, אבל עם אותה אמונה. לא מחווה חלולה, לא שואו-אוף מיותר: אחלה ביצוע.

לקראת סוף הביצוע כמובן שעלו על המסך ד"ש לתורת הקבלה. ולקראת סיום, צליל פעמות הכנסייה שפתח את המופע נותן את האות לשיר שאמור לסיים את השואו.

מדונה בישראל. נמרוד סונדרס
"אני חוטאת ואני אוהבת את זה ככה". מדונה הערב באיצטדיון רמת גן/נמרוד סונדרס

23:09: לא נעים להגיד, אבל הקהל צריך עוד להיטים כרגע. חוץ מהטבעת הצמודה לבמה, הקהל כרגע בעיקר מעריץ את סטיב ג'ובס.

23:06: ושוב, הגיטרה בידיים של מדונה והשיר הוא "I'm Sinner". "אני חוטאת ואני אוהבת את זה ככה", היא שרה והקהל מהנהן ומצלם.

23:01: מחווה מרגשת של מדונה לאנשים שהיו קורבנות של פשעי שנאה. ואז האווירה מתחלפת להיי-טק מועדונים עם ביצוע ל-"I'm Addicted". שעה וחצי אחרי שעלתה לבמה, האשה ממשיכה לרקוד. כמה מאיתנו מחזיקים שעה וחצי במועדון?

22:52: מעניין לעניין: מדונה מבצעת גרסת ואלס שקטה ומעט מוזרה ל-"Like A Virgin" כשהיא חצי שכובה על הבמה. מדובר במהלך נבון שנותן עוקץ חדש לשיר, בגרסה שיותר מתאימה לאמנדה פלמר מהדרזדן דולז מאשר למדונה.

22:50: מדהים, גם בגילה - כשמדונה מורידה עליונית ונשארת בחזיה - כולם בטירוף, כמו בחזון מדונה: ערבים, יהודים, שחורים, סטרייטים ומוסלמים. אה, והנשים. מה שמדהים ב-"Human Nature" זה עד כמה הסקסיות של השיר הזה מחזיקה מעמד.

22:45: המצב משתפר דווקא עם שיר פחות טוב של מדונה, "Candy Shop". אווירה גותית על הבמה, הכוריאוגרפיה סקסית יותר, גברים בלי חולצות ונשים בלבוש מינימלי. ככה אנחנו אוהבים את מדונה.

ומעבר מושלם ל-"Human Nature".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מדונה בישראל. נמרוד סונדרס
"אי אפשר להעריץ אותי ולא לרצות שלום". מדונה הערב באיצטדיון רמת גן/נמרוד סונדרס

22:40: עוד רגע מצופה: מאז הופעת הסופרבול המרשימה למדי, חיכינו לראות איך יראה "Vogue" על הבמה. התפאורה כמובן שוב התחלפה ומדונה עולה עם חזייה שמאוד קרובה לחזיית השפיצים ומתחת חולצה ועניבה. למרבה האכזבה, הווידאו ארט שוב מרשים יותר ממה שקורה על הבמה.

22:35: המעברונים בהופעה הזו לא פחות חשובים מהשירים עצמם. עכשיו מוקרן על המסך מעברון עם "Justify My Love" שמציג את מדונה בימיה הזוהרים באמת והשאלה: מאיפה היא תצוץ הפעם?

22:32: הנאום של מדונה עלול להישמע מצועצע וצדקני כיאה לכוכבת פופ עשירה, אבל בעידן החרמות והביטולים, יש לו כוח עצום. מתנגדי החרם תמיד קראו לאמנים לדבר כאן, בישראל, ומדונה לא חסכה את האמת. זה היה רגע יפה מאוד לתרבות הישראלית שבעקבותיו אפשר לקוות שאמנים אחרים יבואו - וידברו כאן.

השיר "Masterpiece" אותו מדונה מבצעת עכשיו, לעומת זאת, הוא הרבה פחות מאסטרפיס מהדברים שקדמו לו.

22:26: מדונה פונה לקהל ואומרת: "תודה שאירחתם אותי. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להגיד כמה מילים על להיות כאן, דברים שחשובים לי. בחרתי להתחיל את סיבוב ההופעות שלי בישראל, בגלל סיבה ספציפית ומיוחדת מאוד - הסכסוך במזרח התיכון שמתרחש אלפי שנים וחייב להיפסק. אולי שמתם לב, יש כאן ארגונים לא ממשלתיים שמייצגים את ישראל ופלסטין ביחד, יש הרבה אנשים שבאו לכאן שלא יכולים להיות מעריצים שלי ולא לרצות שלום בעולם. אפילו במופע שלי, כולנו בנתיבים שונים, אבל אנחנו בניו ובנותיו של העולם וכולנו בני אדם, בין אם אנחנו מוסלמים, נוצרים, אתאיסטים, הומואים, סטרייטים, שחורים, אסייאתים - כולנו בני אדם. כולנו מדממים את אותו הצבע, כולנו רוצים לאהוב ולהיות נאהבים".

היא ממשיכה ואומרת: "אם יהיה שלום במזרח התיכון - יהיה שלום בכל העולם. זה קל להגיד 'אני רוצה שלום בעולם', אבל זה דבר אחר לעשות את זה. אם כולנו נוכל להתעלות מעל האגו שלנו והתארים שלנו ושמות המדינות והדתות שלנו, ולהתייחס לכל אחד מסביבנו בכבוד, אז אנחנו בדרך לשלום. לא משנה כמה חוקים נשנה, כמה אחוזי אדמה ניתן חזרה, לא משנה כמה שיחות, לא משנה כמה מלחמות - אם לא נתייחס לאנשים בכבוד, לעולם לא יהיה שלום. לא יוכל להיות שלום אם נגרום כאב לאדם אחר".

22:22: הביצוע הבא הוא "Open Your Heart". מדונה מושיטה מיקרופון למעריצים הצמודים לבמה והיא בהחלט במצב רוח מצוין.

22:16: שוב מדונה עם הגיטרה. הפעם השיר הוא "Turn Up The Radio". מדונה מסמנת לקהל למחוא כפיים, באמת שמסובך להגיד לה לא במצב הזה. חובה גם להגיד שתנועות הכאילו שלה עם הגיטרה מאוד מרשימות.

22:13: המופע מעלה הילוך, עד כמה שהדבר עתיר הכסף הזה מסוגל עוד להעלות: מדונה והצוות הענק שלה על הבמה מבצעים את "Gimmie All Your Love". לא פלא שמדונה קראה לאלבום ולטור "MDNA", פראפרזה על הסם MDMA, החומר הפעיל באקסטזי: הטורים פה כל כך גבוהים שאפשר לשמוע את הקהל מתנשף כבר.

והנה, רק דיברנו: כולם לוקחים הפסקה לטובת סרטון שחותך להיטים שלה.

מדונה בישראל. נמרוד סונדרס
פתיחה גרנדיוזית. מדונה הערב באיצטדיון רמת גן/נמרוד סונדרס

22:10: ועכשיו הרגע שכולם ציפו לו: מדונה תוקעת לליידי גאגא ומבצעת את "Born This Way", השיר שמההתחלה נשמע כמו העתק של "Express Yourself". בסופו מדונה אומרת: "She's Not Me". ככה מרגישה דקירה מהמלכה.

22:09: על המסך מוקרן סרטון בשחור לבן שמראה מסע לוויה. מדונה החליפה בגדים, עברה לתלבושת של מעין מעודדת פינת חייל במשמר באקינגהאם ומבצעת את "Express Yourself". לזכות המנהלים האמנותיים של המופע ייאמר שעבודות הווידיאו על המסך מאחורי מדונה מרשימות יותר מהכוריאוגרפיה עד כה.

21:59: עכשיו נמתח חבל דק מעל הבמה ומדונה הולכת עליו כשמסביבה חבורה של רקדנים. ושוב בפזמון - האוטו טיון. מדונה תופסת גיטרה ומבצעת את "I Don't Give A*". על המסך, כצפוי, מוקרנת דמותה של ניקי מינאז' שמבצעת את השיר.

21:57: השיר הבא הוא להיט העבר "Papa Don't Preach". מדונה מלווה בארבעה רקדנים שמניפים אותה על גבה, היא מבצעת את הבית הראשון והפזמון וחותכת ל-"Hung Up".

21:52: מדונה מדגימה באופן מפורש משהו את השיר "Gang Bang" כשהיא מנפנת באקדח על הבמה תוך שהיא אומרת שוב ושוב "Die Bitch". זה קצת מצחיק וקצת מגוחך בו זמנית.

21:49: השיר מסתיים והתפאורה מתחלפת. מדונה יושבת על מיטה שנעה על הבמה ומעליה השלט "Hotel Paradise" ומבצעת את "Gang Bang" מהאלבום החדש.

21:47: חשוב להגיד: בגילה, כושר התנועה של מדונה הוא פנומנה שספק אם נראה אי פעם. נטלי פורטמן לא רקדה ככה ב"ברבור שחור" וריהאנה לא רקדה ככה מאז ברחה מכריס בראון. כצפוי, על המסך מופיעה דמותו של ליל וויין, שותפה של מדונה לשיר, "Revolver"

21:44: מאחורי מדונה כל הזמן מסך עם עבודות וידאו באיכות גבוהה למדי, בהחלט לא משהו שרואים בארץ לא כל יום וגם לא כל שנה. הקהל הרחב נראה בעיקר בהלם. רק הטבעת הקרובה מאוד לבמה רוקדת בטירוף. מדונה פונה לקהל: "אוקיי תל אביב, אתם מוכנים?" ועוברת ישר לשיר השני, "Revolver", אותו היא מבצעת אותו עם אוטו-טיון כבד. אבל צליל האוטו-טיון קצת מקשה על הביצוע לייב. לא כל מה שעובד באולפן צריך להגיע לבמה.

21:39: המסך, שעליו תפאורה של צלב, נחצה לשניים ומדונה עלתה לבמה עם שיר הפתיחה "Girl Gone Wild". מדובר בפתיחה מפוארת מאוד, גרנדיוזית עם מוטיבים דתיים מובהקים.

מדונה בישראל. נמרוד סונדרס
שירים חדשים ולהיטי עבר. מדונה הערב באיצטדיון רמת גן/נמרוד סונדרס

21:37: בפתיחת המופע ירד שנדליר עצום לכיוון הבמה, צלילי בית כנסת נשמעו ופסוק תפילה בעברית מושר בידי זמרים שמשלבים בין "אנא אדוני" לבין "מדונה".

21:35: הנה זה קורה - מתחילים סוף סוף

21:33: שוב האורות הוחשכו. האם עכשיו זה יקרה?

21:30: הקהל מריע ומנסה להאיץ במדונה לעלות אבל העיכוב נמשך. דיווחים על תקלות טכניות ואחרות שגורמות לעיכוב בפתיחת המופע.

21:27: אבל האורות הודלקו שוב. לא ברור ממש מה קורה.

21:25: אלפי טלפונים סלולריים מונפים ברחבי האיצטדיון, כולם מחכים שמדונה תעלה על הבמה.

21:24: מתחילים. האורות הוחשכו. אתם מוכנים?

21:21: ההמתנה לא עושה טוב לסבלנות של המעריצים בקהל. לקוחת וי.איי.פי מתלוננת על ששילמה 2,500 שקלים וקיבלה 4 חתיכות סושי, 2 כוסות קאווה, חבילת בוטנים והיא יושבת רחוק מדי. "איפה הצדק החברתי?", היא שאלה. צרות של עשירים?

21:17: בזמן שכולנו ממתינים הנה כמה נתונים מעניינים - 33 אלף כרטיסים נמכרו למופע של מדונה, שפותח את הסיבוב הבינלאומי החדש שלה. אבל למרות הדיווחים כי כל הכרטיסים נמכרו כבר מראש, עדיין היתה תנועה ערה של ספסרים מחוץ לאידצטדיון.

21:12: המופע היה אמור להתחיל בשעה 21:00 אבל מלכת הפופ עוד לא עלתה על הבמה. אנשים מתחילים לגלות עצבנות ותוהים - כמה שירים יש למייקל ג'קסון עד שהמופע יתחיל?

20:42: מעריצי מייקל ג'קסון בוודאי ישמחו לדעת שמוזיקת החימום להופעה של מדונה היא של מלך הפופ. ג'קסון היה מאוד קרוב למלכת הפופ בסוף שנות ה-80 אך השניים התרחקו עם השנים.

20:30: מדונה עומדת לעלות בקרוב לבמה של אצטדיון רמת גן, לפתיחת סיבוב ההופעות העולמי המלווה את אלבומה החדש "MDNA". לפניה עלו הדי ג'יי עופר נסים והמפיק המוזיקלי מרטין סולביג, שהיה בין מפיקי האלבום החדש של מלכת הפופ. כ-30 אלף צופים נמצאים באצטדיון, שנערך במיוחד לפתיחת המופע שמעורר עניין רב בעולם - למעלה ממאה כלי תקשורת בינלאומיים מסקרים אותו וכמה אלפי מעריצים של מדונה מחוץ לישראל הגיעו אליו במיוחד.

מדונה בישראל. נמרוד סונדרס
שואו מושקע. מדונה הערב באיצטדיון רמת גן/נמרוד סונדרס

הנה הליינאפ המלא של המופע, זהירות ספוילר:

כצפוי, מדונה הולכת לבצע הערב הרבה שירים מאלבומה החדש "MDNA". היא תפתח את ההופעה עם רצף של שירים חדשים - תחילה, "Girl Gone Wild", אחריו תמשיך ל-"Revolver", בו משתתף במקור ליל וויין, ול-"Gang Bang", כולם מ-"MDNA".

אז תפציץ מדונה עם להיט העבר "Papa Don't Preach", שיר שהיא לא מרבה לבצע בהופעות. אחריו יגיע "Hung Up" ו-"I Don't Give A", בו משתתפת במקור ניקי מינאז'.

אחרי זה תשוב מלכת הפופ ללהיטי העבר שלה עם "Express Yourself" רק שהיא תעשה זאת במאש-אפ עם הלהיט של ליידי גאגא "Born This Way". לאחר מכן תחזור לאלבום החדש עם "Give me all your Luvin" ו-"Turn Up The Radio".

עוד להיט עבר יהיה "Open Your Heart" אותו תשלב עם השיר "Sagara Jo". שיר נוסף שתבצע מלכת הפופ הוא "Masterpiece" מאלבומה החדש.

אז תעבור מדונה לאחד השירים הכי מפורסמים שלה, "Vouge", משם תמשיך עם "The Erotic Candy Shop", "Human Nature", "Like A Virgin", "I'm Addicted", "I'm A Sinner", ולקראת סיום תעלה עם השיר המוכר והידוע "Like A Prayer" ובסוף החגיגה – "Celebration".

בולטים ביהעדרם השירים מ-"Ray of Light" ובמיוחד שיר הנושא, שנחשב להיילייט של סיבוב ההופעות הקודם של מלכת הפופ.

  • עוד באותו נושא:
  • מדונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully